کد مطلب: 30385
 
پرداخت عیدی ۵۰۳ هزار تومانی کارمندان با حقوق بهمن
معاون رئیس‌جمهور با اشاره به جلسه دیروز هیأت وزیران، از پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تنخواه به استان‌های برف‌زده گیلان و مازندران و انتشار اوراق مشارکت برای پرداخت بدهی پیمانکاران خبر داد.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۰۲
به گزارش زاهدانه،نشست خبری محمدباقر نوبخت معاون نظارت راهبردی رئیس جمهور با رسانه‌های جمعی دقایقی پیش آغاز شد.

نوبخت در ابتدای این نشست ضمن تبریک سی و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به نیابت از دولت از همه مردم ایران را برای حضور گسترده در راهپیمایی روز 22 بهمن ماه دعوت کرد.

وی با اشاره به دو خبر از جلسه دیروز هیأت وزیران گفت: خبر اول اینکه در جلسه دیروز گزارشی در خصوص آسیب مردم استان‌های مازندران و گیلان از برف و چگونگی امدادرسانی به آنها ارائه شد و نسبت به جبران خسارات تصمیم لازم اخذ شد.

به گفته سخنگوی دولت مقرر شد، تا برآورد دقیق خسارات در این دو استان ارائه شود و به هر یک از این استان‌ها 150 میلیارد ریال به صورت تنخواه فوری ارسال شود، تا برخی از اقدامات ضروری به انجام برسد و بعد از آن نسبت به جبران خسارات جبران جدی‌تری انجام شود.

نوبخت در مورد خبر دوم از جلسه دیروز هیأت وزیران گفت: در جلسه دیروز با توجه به اجرای بند 39 قانون برنامه پنجم که بر انتشار 5 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت باید انجام شود، بخش اول در حدود هزار میلیارد انجام شد که با استقبال از سوی خریداران مواجه نشد، اما شرکتها یک هزار میلیارد از اوراق به فروش نرفته را بین بستانکاران دولت در طرح‌های عمرانی توزیع کردند.

وی افزود: دولت با توجه به این استقبال موافقت کرد، تا هزار میلیارد تومان دیگر اوراق مشارکت منتشر شود که با این اقدام برای بازگرداندن حقوق پیمانکاران اقدام شود.

به گفته وی اگر این کار انجام شود، دو هزار میلیارد تومان از تعهدات پیمانکاران بخش خصوصی تادیه (ادا) خواهد شد.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: همچنین پس از پرداخت حقوق و دستمزد و عیدی پایان سال کارکنان دولت هرچه خزانه ظرفیت داشته باشد، در جهت بازگرداندن بدهی دولت به بخش خصوصی اقدام خواهد شد، تا بتوانیم آن را به صفر برسانیم.

وی تصریح کرد: در سال آینده 37 هزار و 800 میلیارد تومان به صورت ریالی به پروژه‌های عمرانی 90 هزار میلیارد از سوی شرکت‌های دولتی سرمایه‌گذاری خواهد شد که اگر 35 میلیارد دلار فاینانس مجلس هم به آن اضافه شود و همچنین 20 میلیارد دلار و 10 هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی تخصیص داده شود، کار گسترده‌ای از لحاظ عمرانی در سال 93 در کشور انجام خواهد شد که برای خروج اقتصاد کشور از رکود نقش تعیین‌کننده‌ای خواهد داشت.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: همچنین براساس مصوبه دولت، عیدی کارکنان دولت با حقوق بهمن ماه آنها پرداخته خواهد شد و حقوق اسفند ماه نیز زودتر از موعد تعیین‌شده پرداخت می‌شود.

Share/Save/Bookmark
مرجع : خبرگزاری فارس