کد مطلب: 54217
 
در طرح اقتصاد مقاومتی صورت گرفت؛
قارچ هایی که برای یک جوان شغل ایجاد کردند
یک جوان سرپلذهابی با حمایت بسیج توانسته است در عرصه تولید قارچ فعالیت قابل توجه و چشمگیری داشته باشد.
تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۳۴
 

به گزارش زاهدانه به نقل از بازی دراز، طرحهای اقتصاد مقاومتی علاوه بر اینکه به تقویت رویه خودکفایی کمک می کند از سویی حلال مشکلات اقتصادی کشور و راهکار برون رفت از رکود تورمی است. از این رو باید از روشی تولید را توسعه و رونق داد که کمترین میزان وابستگی به نقدینگی را ایجاد و در سریعترین زمان به بازدهی مطلوب برسد.



قدرت پارساپور یکی از افراد برتر در ایجاد طرحهای اقتصاد مقاومتی در شهرستان سرپلذهاب است که با بهره گیری از طرحهای اقتصاد مقاومتی درزمینه پرورش قارچ فعالیت می کند.



این جوان کارآفرین از جمله جوانان فعال بسیجی شهرستان سرپلذهاب است که کار خود را با جدیت آغاز کرده است.



وی در گفتگو با خبرنگار بازی دراز اظهار داشت: مهمترین عامل موفقیت خود را در حوزه خودکفایی، اجرای طرحهای اقتصاد مقاومتی بسیج می دانم.



پارساپور اذعان کرد: با توجه به تحریمهای ظالمانه غرب و حکومت های استکبار، لازم است که با اهمیت به پروژه های داخلی، رونق اقتصادی خانواده و کشور را افزایش دهیم تا بتوان به خودکفایی رسید و از سد تحریمها عبورکرد.



این فعال حوزه اقتصادی درادامه افزود: با توجه به اینکه شهرستان سرپلذهاب در سالهای اخیر خیزش خوبی برای به حرکت درآوردن چرخهای تولید در منطقه آغاز کرده من نیز تلاش کردم تا سهمی هر چند اندک در این راه داشته باشم و با کمک بسیج و در سایه دریافت تسهیلات حوزه اقتصاد مقاومتی توانستم اقدام به راه اندازی یک واحد تولید و پرورش قارچ نمایم.



پارساپور خاطر نشان شد: دو سال است که در عرصه پرورش قارچ دکمه ای فعالیت دارم و در این راه اعضای خانواده ام با من همکاری دارند.



وی تصریح کرد: با دریافت تسهیلات 150 میلیون ریالی بسیج سازندگی توانسته ام تولید خود را افزایش داده و پیشرفت خوبی در راه تولید قارچ داشته باشم.



پارساپور درباره نحوه اطلاع خود از تسهیلات ارائه شده توسط بسیج گفت: حضور در پایگاه بسیج فرصت خوبی بود تا در کنار سایر فعالیتهای فرهنگی و مذهبی از تسهیلات بسیج در زمینه تولید و اقتصاد کشور نیز با خبر شویم و با مراجعه به بسیج سازندگی بتوانیم از این تسهیلات بهره مند گردیم.



این تولید کننده اظهار داشت: به لحاظ اینکه کار تولید و پرورش قارچ یک فضای ارگانیک است طبیعتاً از محیطی پاک برخوردار است به نحوی که اگر کسی وارد این مقوله و بستر تولید شود جدا از زحمت و سختیهای کار، روز به روز به آن علاقمند تر خواهد شد.



پارساپور در پایان خاطر نشان کرد: همه چیز کار دولتی و استخدامی نیست جوانان می توانند با مطالعه در این زمینه و دریافت تسهیلات کم سود و زود بازده غول بیکاری را شکست دهند.

Share/Save/Bookmark