کد مطلب: 45587
 
کواکبیان در جمع دانشجویان زاهدان:
امیدوارم در سفر بعدی ام به زاهدان سران اصلاحات در حصر نباشند
کواکبیان نماینده اسبق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جمع دانشجویان زاهدان گفت: امیدوارم در سفر بعدی ام به زاهدان سران اصلاحات در حصر نباشند.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۴۰
 
به گزارش زاهدانه به نقل از عصر هامون، مراسم آئین افتتاحیه انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام (ره) دانشگاه علوم پزشکی زاهدان عصر دیروز با حضور مصطفی کواکبیان در سالن اجتماعات پردیس علوم پزشکی زاهدان برگزار شد.
در این مراسم که در میان انبوه صندلی‌های خالی برگزار شده و استقبال سردی از جانب دانشجویان صورت گرفته بود، قرار بود سخنران برنامه در مورد مزیت‌های پیروی از قانون در کشور صحبت کند انواع و اقسام تخلفات و توهین‌ها نسبت به نهادهای اصلی نظام از جانب دبیر این تشکل تازه تاسیس صورت گرفت.
در ابتدای این مراسم دبیر انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام(ره) دانشگاه سیستان و بلوچستان به بالای تریبون رفت و به سخنرانی پرداخت.
وی به صورت سراسیمه شروع به خواندن متنی چند صفحه ای از روی کاغذ کرد و در این میان با بی احترامی، تهمت‌هایی را نسبت به فضای سیاسی کشور زد و نسبت به قوه قضاییه، مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان به بی‌احترامی پرداخت.
این فرد همچنین در میانه سخنانش برخی بیانیه‌های سال ۸۸ سران فتنه را بازگو نمود و به طرفداری از آنها پرداخت و در همین سخنان با تهمت به نمایندگان مجلس آنها را دارای فساد مالی خواند.
وی همچنین با حمله به جمهوریت و با تهمت به برخی جریانات داخلی نظام، فضای کشور را در اختیار باندها و افراد صاحب ثروت و قدرت خواند.
همچنین در این جلسه کلیپی بر روی پرده مراسم پخش شد که در آن سخنان و تصویر محمد خاتمی از سران فتنه که بر طبق اعلام قوه قضاییه پخش تصاویر و سخنان وی ممنوع اعلام شده است که در همین بین نیز با توهین به قوه قضاییه این مسئله به تمسخر گرفته شد.
پس از این اقدامات مسئولین برگزاری مراسم مصطفی کواکبیان به بالای سن رفت و در مراسمی که انواع و اقسام تخلفات صورت گرفته بود به سخنرانی در مورد مزیت‌های پیروی از قانون پرداخت.
پس از سخنان کواکبیان نوبت به پرسیده شدن سوالات دانشجویان رسید.
کواکبیان در جواب سوال یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه حمایت اصلاحات از دولت یازدهم تا چه حد است گفت: تا اینجا اصلاحات فقط از دولت حمایت کرده است و دلیل این حمایت این نیست که هیچ نقدی به دولت وجود ندارد بلکه نقدهایی هم به دولت وجود دارد و ما نیز البته این دولت را اصلاح‌طلب نمی‌دانیم البته این را نیز باید گوشزد کرد که این دولت برآمده از رای اصلاح‌طلبان است و اگر نبود رای اصلاحات این دولت نیز نبود.
وی تصریح کرد: این دولت قطعا با رای اصلاحات بر روی کار آمده و خود جایگاه مردمی ندارد اما از این بابت ما نمی‌توانیم بگوییم که این دولت بی‌عیب است بلکه ما نیز به این دولت نقد داریم و یکی از نقدهایی که ما به این دولت داریم کندی در توسعه فضای سیاسی، فرهنگی و اقتصادی داخلی کشور است.
دبیرکل حزب مردم سالاری افزود: درست است که اکنون بیشتر حواس‌ها معطوف به مذاکرات هسته‌ای است اما ما به مسائل داخلی نیز باید بیشتر بپردازیم که به طور مثال طرح در دستور کار مجلس در مورد بحث احزاب می‌باشد که ما یک سال است منتظر لایحه دولت هستیم.
کواکبیان افزود: حدود یک سال پیش بود که بنده نامه‌ای به ریاست مجلس زدم و خواستار بازنگری در اساس‌نامه نظارت بر احزاب شدم که در سال ۶۰ نوشته شده و ۳۴ سال از عمر آن می‌گذرد که در نهایت این مسئله برای اجرایی شدن به وزارت کشور سپرده شد و پس از آنکه این اساس‌نامه توسط نمایندگان اجزاب نگارش شد به دست وزارت کشور داده شد تا به صورت لایحه راهی مجلس شود.
وی ادامه داد: اما با اینکه این اساس‌نامه توسط دولت چکش کاری شد و باز هم ما راضی بودیم اما هنوز در بدنه وزارت کشور متوقف شده و شش ماه است که در آنجا دارد خاک می‌خورد و آنقدر دیر جنبیدند که باز هم همان دستورالعمل قبلی به مجلس رائه شد.
دبیرکل حزب مردم سالاری همچنین در جواب سوالی دیگر در مورد پیروی از قانون چگونه باید باشد گفت: قانون باید برای همه یکسان باشد تا امنیت بوجود آید و این امنیت در همه زمینه‌ها چون فرهنگی، علمی و … تاثیر دارد.
کواکبیان در اینجا با تیکه انداختن به روحانی گفت: این مسئله که بگوییم نیروی انتظامی مسئول نظارت بر قانون است نه اسلام یک بحث بیهوده است چراکه نیروی انتظامی باید قانونی که از اسلام گرفته شده است را نظارت کند و قوانین ما باید از اسلام گرفته شود.
وی همچنین در قسمتی دیگر در مورد سوالی درباره زندانیان سیاسی گفت: ما در ایران بر طبق گفته قوه قضاییه زندانی سیاسی نداریم بلکه زندانی امنیتی داریم و این درست نیست و در کشور دو عده از این مسئله سو استفاده می‌کنند.
وی همچنین در پایان با حمایت از سران فتنه گفت: امیدوارم دفعه بعدی که به این دانشگاه می‌آیم سران اصلاحات دیگر در حصر نباشند.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark