کد مطلب: 53597
 
در مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی مطرح شد؛
شناسنامه انقلاب با شناسنامه بزرگ مردانش عجین است/ توطئه دشمن جداسازی شخصیت های نظام از یکدیگر است
رییس کل دادگستری سیستان وبلوچستان با اشاره به اینکه شناسنامه انقلاب با شناسنامه بزرگ مردانش عجین شده است، گفت: این افراد الگوهای زنده و موفق در تاریخ هستند.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۷
 
به گزارش زاهدانه، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در مسجد جامع زاهدان رمز موفقیت بزرگ مردان انقلابی را توکل بر خدا و استقامت برای رسیدن به اهداف عنوان کرد و اظهار داشت: همه قدرت، توانمندی و ظرفیت این بزرگ مردان به ویژه مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی برگرفته از این دو ویژگی آیه 30 سوره فصلت است.
وی در ادامه عامل موفقیت و رمز پیروزی بزرگ مردان انقلابی را توکل و ایمان راسخ به خدا و اعتقاد به راهی که در آن گام بر می دارند دانست و افزود: قاطبه مبارزین قبل از پیروزی انقلاب ایمان مستحکم و اعتقاد آنها بود که باعث شد در برابر استکبار جهانی مقاومت، پایداری و استقامت کنند.
این مسئول گفت: همه خادمین و بزرگ مردان انقلابی همچون شهید باهنر، بهشتی، رجایی، مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی، رهبر معظم انقلاب و غیره در شرایطی که هیچ کس احتمال پیروزی را نداشت با ایمان و اعتقاد به راه حق و پیروزی، مقاومت و پایداری کردند.
وی با اشاره به اینکه مرور تاریخ بدون یاد این چهره های برجسته ناقص است، بیان کرد: اگر روزی تاریخ نویسی بخواهد در رابطه با انقلاب بنویسد حتما باید به وجود این مردان بزرگ اشاره کند در غیر این صورت آن تاریخ ناقص است.
رئیس کل دادگستری استان در تکمیل مطلب فوق بیان داشت: زندگی نامه آیت الله هاشمی رفسنجانی به گونه ای با انقلاب گره خورده است که اگر صدها سال و چندیت قرن هم بگذرد نام و یاد وی فراموش نخواهد شد.
وی با اشاره به اینکه شناسنامه انقلاب با شناسنامه بزرگ مردانش عجین شده است، افزود: این افراد الگوهای زنده و موفق در تاریخ هستند بگونه ای که قانون اساسی و نظام جمهوری اسلامی که الگوی همگان است حاصل زحمات و یادگاری های این بزرگ مردان انقلابی و امام راحل است.
حجت الاسلام حمیدی با بیان اینکه این افراد تمام زندگی خود را وقف انقلاب کرده اند، گفت: کسی نمی تواند به نام آنها به قانون اساسی توهین کند یا به دشمن خوراک دهد زیرا این کار خیانت تلقی می شود.
وی ادامه داد: مسائل بعد از سال 88 یکی از اهداف و توطئه های دشمنان انقلاب برای جداسازی و فاصله انداختن بین شخصیت های نظام بود که این هدف دشمنان با تدبیر رهبر انقلاب و بصیرت و هوشیاری مردم راه به جایی نداد و نقشه دشمن نقش بر آب شد.
این مسئول در تکمیل مطلب فوق بیان کرد: بعد از سال 88 که دشمن و فتنه گران به دنبال دوقطبی بودن و اختلاف پراکنی بین شخصیت های نظام بودند آیت الله هاشمی رفسنجانی با شجاعت و ذکاوتی که داشتند ارادت خود را به مقام معظم رهبری نشان داد تا دشمن ناکام و مایوس ماند.
در حاشیه این مراسم نیز امام جماعت مسجد مکی زاهدان از آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان یک مرد مجاهد یاد کرد که در هر شرایطی همراه و یار رهبر انقلاب بود.
مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی با بیان اینکه دعای مردم بعد از مرگ یک ارمغان برای فرد به شمار می رود، افزود: باید به خود بیائیم و به فکر توشه ای برای آخرت و قیامت خود باشیم.
وی با بیان اینکه ما همه ضعف و کوتاهی داریم، گفت: سخت ترین حادثه برای بشر مرگ است که همه آنرا تجربه خواهیم کرد اما بهتر است تا فرصت داریم به فکر توشه ای برای آخرت باشیم زیرا جز خیر و نیکی توشه ای نمی توان برد.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark