کد مطلب: 53281
 
مروری بر پس لرزه های شبکه اجتماعی در خانواده ایرانی؛
افراط در بازی های رایانه ای عامل فروپاشی روابط/ طلاق دستاورد استفاده نادرست از شبکه های اجتماعی
یک کارشناس مذهبی از طلاق به عنوان دستاورد استفاده نادرست از شبکه های مجازی در خانواده یاد کرد.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۰
 
به گزارش زاهدانه، تمام زندگیشان خلاصه در تلفن همراه بود. هرموقع برای دید و بازدید آنجا رفتم بیشتر از نیم ساعت دوام نمی آوردم و حوصله ام سر می رفت تا اینکه به بهانه ای عازم رفتن می شدم. تمام مسیر را با خود کلنجار می رفتم که در این گوشی چه بود که حرمت میهمان خانه را نگه نداشتند. به قول معروف تازه عروس بودم و باید با آنها خو می گرفتم اما تحمل ماندن در جمع خانوادگیشان را نداشتم زیرا خانه داری، همسرداری، پذیرایی از میهمان و غیره همه را رها کرده بودند تا مبادا کلیپ یا متنی از دستشان در رود و از قافله لایک کنندگان عقب بمانند.
این وصف روزها خوش من با زندگی در کنار پدرام و خانواده اش بود.


قدیمی ها راست گفتند الگوی فرزند در خانه والدین هستند حالا دیگر نه تنها والدین همسرم بلکه پدرام هم بجای توجه به من مدام با گوشی سرگرم بود و علاوه بر لایک کردن اشخاص و چرخیدن در این گرون آن گروه انواع بازی های اینترنتی را نصب کرده بود و بجای اینکه مرا به گردش و تفریح ببرد و برای دلخوش کردنم یک شاخه گل بخرد تمام هزینه اش را صرف خرید شارژ اینترنت می کرد گویا همه چیز دست در دست هم داده تا مسیرمان را جدا کند.


مدت ها سپری شد علی رغم اینکه بارها نارضایتی خود را نسبت به این موضوع با همسرم در میان گذاشتم اما باز هم بی توجه بود و به حرف هایم گوش نمی کرد اکنون منتظرم قاضی پرونده مهر آزادیم را از ادامه مسیر زندگی با پدرام حک کند تا در دنیای مجازی خود خوش باشد و زندگی کند.
یک کارشناس مذهبی در زاهدان در گفت وگو با خبرنگار زاهدانه با اشاره به نقش شبکه های اجتماعی در تغییر فرهنگ، آداب و رسوم و اعتقادات افراد به ویژه جوانان اظهار داشت: کشورهای غربی تمام ابزارهای موجود برای ضربه زدن به دین، اعتقادات و باورهای جوانان و نوجوانان این مرز و بوم را بکار گرفتند تا از طریق ساخت نرم افزارهای ارتباطاتی یا اپلیکشن های مختلف فکر و اذهان افراد را تحت تاثیر قرار داده و همسو با خود کنند.
میثم درانی با اشاره به اینکه استفاده مدام و نادرست از شبکه های اجتماعی بنیان خانواده ها را متزلزل می کند، گفت: عدم مدیریت کافی والدین بر فرزندان در فضای گسترده مجازی و شبکه های اجتماعی باعث شده جوانان و نوجوانان در گروه هایی عضو باشند که باورها و اعتقاداتشان دچار چالش شود که این مهم به مرور زمان عاملی برای از بین بردن کانون گرم خانوادگی خواهد شد.


وی با بیان اینکه چرخیدن در فضای مجازی برای عده ای میزبان یا میهمان زمان خاصی ندارد، افزود: برای عده ای بودن در این فضا از نان شب هم واجب تر شده است.
وی شبکه های مجازی را مهمترین عامل برهم زدن زندگی زناشویی دانست و ادامه داد: برخی افراد دم از دوستان مجازی می زنند غافل از اینکه همین دوستان محبتی که باید خرج خانواده شود را گرفته و عامل جدایی و از هم پاشیدن زندگی می شوند.
درانی در ادامه با اشاره به نقش شبکه های اجتماعی در افت تحصیلی افراد نیز بیان کرد: درگیر بودن مداوم افراد در شبکه های مختلف مجازی باعث افت تحصیلی افراد شده بگونه ای که در این میان حرمت کلاس درس و استاد هم از بین رفته است.
این کارشناس مذهبی در پایان طلاق را دستاورد استفاده نادرست از شبکه های مجازی عنوان کرد و گفت: استفاده بیش از حد و ناصحیح از شبکه های اجتماعی باعث ایجاد حس حسادت، سوءظن، پرخاشگری و در آخر فروپاشی ، سست شدن کانون گرم خانواده و طلاق می شود.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark