کد مطلب: 56161
 
در سال جاری؛
اولین کنگره شهدای ملی شهدای سیستان وبلوچستان برگزار می شود
مسئول دبیرخانه کنگره ملی شهدای سیستان و بلوچستان از برگزاری اولین کنگره استان در سال جاری خبر داد.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۴
 
سرهنگ عزیزالله صباحی در گفت و گو با خبرنگار زاهدنیوز،اظهار داشت: اولین کنگره ملی شهدای سیستان و بلوچستان در زمستان سال جاری(96) برگزار می شود.
وی افزود: تولیدات کنگره در چند ماه اخیر با سرعت و شتاب زیادی در حال انجام است و خوشبختانه پیشرفت خوبی داشته است.
وی بیان داشت: در موضوع جمع آوری اطلاعات و آمار شهدا، خاطرات، وصیت نامه و زندگینامه ها تا کنون 85 درصد کار توسط کمیته مربوطه انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه سایت کنگره راه اندازی شده است افزود: 4 نشریه نیز در خصوص کنگره تا کنون تولید شده و نشریه پنجم نیز در حال آماده سازی است.
سرهنگ صباحی گفت: ساختمان و تجهیزات کنگره و همچنین نیروی انسانی پیش بینی شده است و فرماندهان نیز در این راستا توجیه شدند و کمیته های 18 گانه با قوت در حال انجام مراحل کار هستند.
مسئول دبیرخانه کنگره ملی شهدای استان گفت: تولید 50 عنوان کتاب برنامه ریزی شده است که 10 عنوان از این کتب نفیس هستند و با محوریت دکتر عباسی استاد دانشگاه و دکترای ادبیات فارسی در حال تولید است.
وی از تولید 4 مستند نیز خبر داد و ادامه داد: کتابی با عنوان "نقش استان در دفاع مقدس" یک کتاب محوری است با برجسته کردن نقش کلیه اقشار شامل خانواده های شهدا، زنان در پشتیبانی جنگ، اصناف، ادارات، کسبه نیروهای مسلح و جهاد که به صورت مستقل نقشان در این کتاب برجسته شده است.
سرهنگ صباحی از برگزاری همایش بزرگ پیشکسوتان خبر داد و گفت: در این همایش نماینده ولی فقیه در استان وجمعی از ایثارگران و جانبازان لشکر 41 ثارالله حضور خواهند داشت.
سرهنگ صباحی خاطر نشان کرد: در کنگره ملی شهدا از 2 هزار و 18 خانواده شهید استان دیدار به عمل خواهد آمد و همچنین دو هزار و 18 یتیم به تعداد شهدای استان تحت پوشش قرار خواهند گرفت که یکی از برنامه های ابتکاری کنگره و در حال انجام است.
سرهنگ صباحی اضافه کرد: تصویب آرم، لوگو و سربرگ کنگره در حال انجام است و پیگیری المانهای سطح شهر و همچنین سردیس مادران دو شهید و بالاتر در حال انجام است تا پس از آماده سازی در محله و منطقه مورد نظر سر دیس این مادران شهدا به عنوان الگوهای برتر نصب شود.
وی برگزاری دعای ندبه، دیدار با مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، کوه گشت خانوادگی را از دیگر برنامه های کنگره خواند و گفت: از جمع آوری اطلاعات شهدا توانستیم بانک اطلاعات شهدا را با 2018 شهید آماده سازی کنیم و در سایت مورد نظر این اطلاعات درج خواهند شد.
سرهنگ صباحی از آماده سازی آلبوم شهدای استان سیستان و بلوچستان خبر داد که در حال پیگیری است و افزود: نرم افزارهای چند رسانه ای، فضا سازی شهری همزمان با زمان برگزاری کنگره، تعویض و ترمیم پرچم و عکس و سنگ قبور شهدا، سرودهای بومی و محلی و کتاب و کلیپ و تیزر از جمله برنامه های دیگر روز اجلاسیه خواهد بود.

انتهای پیام//
Share/Save/Bookmark