۳
کد مطلب: 5832
 
آیا خطر درکمین تفریح شهروندان زاهدانی است؟
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۳۳
زاهدانه: تفریح و سرگرمی  سالم همواره یکی از ضروریات یک اجتماع سالم و پویا بوده است ضرورتی که دراستان ما زیاد به آن پرداخته نشده است اما درهمین حد که فراهم شده است تامین نمودن  ایمنی لازم یکی از ضروریات می باشد.

به گزارش زاهدانه،با توجه به حادثه دردناک شهربازی که دراستان اردبیل رخ داد ومنجر به جان باختن هم وطنانمان شد ضرورت ایمنی تجهیزات سرگرمی در شهربازیها دوچندان شده است .

با وجود آنکه در سطح شهرستان زاهدان امکانات تفریحی زیادی وجود ندارد اما همین امکانات اندک هم ایمنی درسطح بالایی را می طلبد چرا که با جان انسانها در ارتباط هستند.

مجتمع فرهنگی - تفریحی لاله شهرستان  زاهدان نخستین شهربازی سیستان و بلوچستان می باشد که با توجه به قرار گرفتن وسایل تفریحی سنگین و حجیم درآن بحث ایمنی تجهیزات موجود درآن اهمیت مضاعفی پیدا می کند .

در همین راستامدیر مجتمع فرهنگی - تفریحی لاله زاهدان از صادر شدن مجوز استفاده از دستگاه های بازی و ایمن سازی  در این مجتمع خبر داد و افزود:بازرسان شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران بعد از چهار مرحله بازدید از مجتمع لاله مجوز بهره برداری 16 دستگاه از وسایل بازی و تفریحی مستقر در شهربازی زاهدان را صادر کردند.

حال این سوال مطرح می شود با توجه به اینکه این مجتمع از سال 85 شروع به کار کرده است آیا  این مجوز خیلی با تاخیر صادر نشده است؟

صدور این مجوز به فاصله یک ماه از حادثه شهر بازی در استان اردبیل این سوال را ذهن افکار عمومی ایجاد می کند که آیا علت اصلی  صدور این مجوز کاهش نگرانی  مردم نسبت به تجهیزات تفریحی پس ازحادثه استان اردبیل می باشد؟و آیا ایمنی  تجهیزات شهربازی پارک لاله زاهدان به درستی بررسی شده است یا خیر؟چقدر می توان به این مجوز صادر شده اطمینان کرد ؟

اینها و دهها سوال دیگر سوالاتی هستند که اقدام عجولانه مسئولان در اعطای مجوز ایمنی به شهربازی زاهدان به فاصله یک ماه  از حادثه استان اردبیل در اذهان عموم ایجاد می کند.

متاسفانه همیشه بعد از بروز حوادث دردناک است که یادمان می آید که وظیفه اصلی ما چیست ؟و چه اقداماتی را باید انجام میدادیم که ندادیم .
Share/Save/Bookmark
 


 
negar
تو این مملکت حتما باید یه اتفاق بیفته تا مسئولبان به فکر بشن .
حالا کی مسئول جون این ادماست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (31)
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۰۳ ۰۸:۱۲:۱۲
 
مهدوی
عجب !!!من فکر کنم همونهایی هم که مجوز گرفته با پارتی بازی بوده عاقبت خوشی برای پارک لاله وجود نداره مطمئنم (74)
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۰۳ ۰۸:۳۹:۴۳
 
محسن
به چه نکته ریزی دقت کردید به نظر من هم عجولانه تصمیم گرفتندفقط میخواستن جو روانی رو آروم کنند تا مردم از آمدن به مجتمع های تفریحی واهمه نداشته باشند (75)
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۰۳ ۰۸:۴۶:۰۸