کد مطلب: 46712
 
سلامت که از بزاق دهان
بزاق دهان یکی از مایعات مهم موجود در بدن است که نقش بسیار مهمی در بدن دارد.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۹
 
به گزارش زاهدانه ، بزاق دهان یکی از مایعات مهم موجود در بدن است که نقش بسیار مهمی در بدن دارد، از جمله می توان کمک به حفظ دندان ها از پوسیدگی، جلوگیری از عفونت و آسان سازی عمل جویدن و قورت دادن را نام برد. هم چنین بزاق یک عنصر کلیدی برای تجزیه غذا در دهان است و موجب هضم مناسب غذا می شود، و کار دیگری که می کند، شستشو دهان از باقی مانده ی مواد غذایی است.

دکتر استوارت فروم، رئیس آکادمی آمریکایی پریودنتیست، می گوید: "اگر چشم، پنجره ای رو به روان آدمی باشد، دهان هم پنجره ای رو به بدن است." بزاق دهان یکی از بهترین شاخص های سلامتی است. در این جا به چند نکته ی کلیدی که بزاق دهان در مورد سلامتتان می گوید، اشاره می کنیم که باید به آن ها توجه شود.

دارید بیش از حد دارو مصرف می کنید یا نسخه تان اشتباه است. بزاق در تمام مدت تولید می شود و تحت تاثیر هر آنچه که وارد دهان می شود قرار می گیرد. اگر میبینید که بزاقتان بیش از حد رشته ای و ضخیم است، نشان می دهد که بدن تان به سختی دارد بزاق تولید می کند. این ممکن است به خاطر مصرف دارویی اشتباه باشد.
عصبی، مضطرب و یا دچار استرس هستید. وقتی عصبی، مضطرب ویا تحت فشار هستید، دهانتان خشک می شود. یعنی میزان بزاق موجود در دهانتان کم شده است.
مبتلا به فقر آهن هستید. مقابل آینه بایستید و زبانتان را بیرون بیاورید. اگر زبان تان رنگ پریده است، احتمالن دهانتان خشک شده و مستعد ابتلا به فقر آهن و کم خونی ناشی از آن، آنمی، هستید.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark
مرجع : باشگاه خبر نگاران