کد مطلب: 47162
 
برگزاری اولین یادواره شهدای محله مسجدحسین بن علی(ع) در زاهدان
فرمانده حوزه بسیج شهدای وحدت گفت: محله مسجد حسین بن علی(ع) مفتخر به اهدای شش شهید دفاع مقدس به انقلاب اسلامی است، لذا اولین یادواره شهدای این محله با هدف آشنایی با رشادت های این شهدا در زاهدان برگزار شد.
تاریخ انتشار : جمعه ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۰
 
به گزارش زاهدانه، اولین یادواره شهدای محله مسجدحسین بن علی(ع) به همت پایگاه مقاومت شهید خاتونی با همکاری بسیج شهدای وحدت در زاهدان برگزار شد.
این مراسم با حضور جانشین فرمانده سپاه ناحیه زاهدان، معاون امنیتی انتظامی استاندار، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان زاهدان، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه زاهدان و جمعی از خانواده معزز شهدای محله و فرماندهان برخی پایگاههای بسیج در محله مسجدحسین بن علی(ع) برپاشد.
جانشین فرمانده سپاه ناحیه زاهدان در یادواره شهدای محله حسین بن علی (ع) در گفت و گو با خبرنگار زاهدانه بیان کرد: امروز هرآنچه را که با عزت و سربلندی در ایران اسلامی داریم به برکت رشادت‌ها، ایثار و از خود گذشتگی شهدا و خانواده‌های آنهاست و این شهدا بودند که با ایثار جان خود آزادی و استقلال را به کشور هدیه دادند.
سرهنگ مسعود پناهی با توجه به این سخن مقام معظم رهبری که فرمودند" زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست" گفت: با توجه به هجمه حملات فرهنگی و سایبری بر علیه ارزش‌های انقلاب اسلامی وظیفه داریم برای زنده نگه داشتن یاد وخاطره شهدا و انتقال آرمان های این دلاورمردان به جوانان ، نوجوانان و نسل های بعد کار و فعالیت کنیم تا یاد و نام شهدا برای همیشه زنده نگه داشته شود.
وی با بیان اینکه شهدا با الگو گیری از حماسه سازان کربلا در دوران هشت سال دفاع مقدس ایستادگی کردند و خود را در برابر جنگی نابرابر قرار دادند، گفت: شهدای انقلاب با پیروی از قیام عاشورا و برای زنده نگه داشتن امر به معروف و نهی از منکر به جبهه های حق علیه باطل شتافتند و با گذشت و فداکاری در راه میهن و ارزش های والای نظام ، روحیه ایثار و فداکاری را اشاعه دادند.
پناهی در ادامه با بیان اینکه وصیت همه شهدا پیروی از مقام ولایت، حفظ حجاب و دفاع از کیان اسلامی بوده، عنوان کرد: جامعه اسلامی باید از رهنمودهای مقام معظم رهبری پیروی و با عمل به خواسته های شهدا در حفظ آرمان های اسلامی کوشش کند.
در حاشیه این مراسم نیز فرمانده حوزه بسیج شهدای وحدت در خصوص برگزاری این مراسم اظهار داشت: از جمله برنامه هایی که برای پایگاه ها و بسیج محلات در طی سال در دستور کار قرار می گیرد برگزاری یادواره شهدا می باشد که در سطح حوزه بسیج شهدای وحدت30برنامه گنجانده شده و هر پایگاه باید یک برنامه این چنینی را دایر کند تا فرهنگ شهادت و ایثارگری در محلات به فراموشی سپرده نشود.
رحمت الله قاسمی گفت: پیشرفت امروز کشور در تمامی عرصه ها را مدیون خون پاک شهدایی هستیم که با از خودگذشتگی و ایثار هرآنچه داشتند در طبق اخلاص گذاشته و از کیان این مرزو بوم دفاع کردند، از اینروعزت و سربلندی، آسایش و امنیت خود را مدیون شهدا هستیم و نباید آرمان و رشادت های آنان را فراموش کنیم لذا باید تمام تلاشمان را برای شناسایی شهدا به نسل جوان داشته باشیم و یاد و خاطره شهدا را زنده نگاه داریم.
وی افزود: محله مسجد حسین بن علی(ع) مفتخر به اهدای شش شهید دفاع مقدس به انقلاب اسلامی است، لذا اولین یادواره شهدای این محله با هدف آشنایی با رشادت های این شهدا برگزار شده است.
قاسمی در ادامه بیان کرد: تکریم و تعظیم از مقام شاخص شهدا یک وظیفه و ضرورت غیرقابل انکار است، شهدا با تاسی از اعمال و رفتار امام حسین(ع) درس فداکاری، از خود گذشتگی، شجاعت، شهامت و صداقت را آموختند و در عمل آنرا بجا آوردند لذا امروز ما در این محافل باید یاد آن دلاورمردان بزرگ را زنده نگاه داریم.

برگزاری اولین یادواره شهدای محله مسجد حسین بن علی(ع)











انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark