کد مطلب: 28442
 
رئیس پلیس فتای سیستان و بلوچستان:
پلیس فتا دختر کلاهبردار را دستگیر کرد
رئیس پلیس فتای سیستان و بلوچستان از دستگیری یک دختر دانشجو به جرم کلاهبرداری 198 میلیون تومانی خبر داد.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۲۰

به گزارش زاهدانه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، محمد حسینی‌پور اظهار داشت: خانمی با پرونده ارجاعی از مقام قضایی به اداره مبارزه با جرائم سایبری این پلیس مراجعه کرد و گفت از آنجایی که مشکلات متعدد زندگی تمامی ابعاد روابط شخصی و کاری‎ام را تحت تاثیر قرار داده بود برای حل مشکلاتم از طریق اینترنت در جستجوی سایتی برای طالع بینی و فالگیری بودم.

رئیس پلیس فتای سیستان و بلوچستان افزود: پس از جستجو در اینترنت از طریق یکی از سایت‎ها با شماره تلفنی که اعلام شده بود تماس برقرار کرده و با خانمی در آنسوی خط به گفت وگو پرداخته و تمام مشکلات زندگی‎ام را برایش بازگو کردم.

این مسئول ادامه داد: بنا به اظهار این شاکیه؛ فرد مورد در هر تماسم با او ضمن بازگو کردن مطالب هیجان انگیز و بیان اینکه شما کاملا از نظر علمی، تحصیلی و آینده خود توسط فردی در اصفهان جادو شده‎اید، مبالغی درخواست می کرد تا جادوها را باطل کند و در مجموع در مدت دو ماه 198 میلیون تومان به حساب وی واریز کردم.

وی افزود: به گفته شاکی پس از پرداخت این مبلغ هر چه با تلفن فرد مورد نظر تماس گرفتم هیچ کس جوابگو نبوده است.

حسینی‌پور تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع بلافاصله کارآگاهان پلیس فتا وارد عمل شده و با اقدامات فنی و تخصصی مشخصات اسمی متهم را شناسایی و با کسب مجوز قضایی تمامی حساب‎های بانکی وی در چند بانک مختلف شناسایی و پرینت آنها را دریافت کردند و مشخص شد که متهمه مشخصات تمام حساب‎ها را با آدرس واهی اعلام کرده است.

رئیس پلیس فتای سیستان و بلوچستان اضافه کرد: کارآگاهان پلیس فتا سیستان و بلوچستان با اقدامات متعدد علمی و تخصصی شبانه روزی، آدرس و مشخصات کامل متهمه را که در کرج مشغول تحصیل و محل سکونتش در اهواز بود را شناسایی و تمامی حساب‎های بانکی او را مسدود کردند.

این مسئول گفت: اکیپی از ماموران با اخذ نیابت قضایی به شهرستان کرج اعزام و با هماهنگی مراجع قضایی و انتظامی آن شهرستان متهم را در ابتدای صبح هنگام خارج شدن از منزل و عزیمت به دانشگاه دستگیر و به پلیس فتا کرج منتقل کردند.

حسینی‌پور اذعان داشت: در تحقیقات به عمل آمده از متهم ضمن اعتراف به جرم ارتکابی بیان کرد به دلیل مشکلات مالی زیاد اقدام به طراحی سایت اینترنتی کرده و با درج شماره تلفن اعتباری منتظر تماس افراد بودم که فرد مورد نظر با من تماس گرفت و ابتدا تمام وقایع زندگی خود را در اختیارم گذاشت و با توجه به اطلاعاتی که از خودش بدست آوردم در هر تماس مطالبی را به دروغ با اندکی چاشنی هیجان و چند سئوال و امثال آن به او می دادم.

رئیس پلیس فتا سیستان و بلوچستان متذکر شد: پرونده این کلاهبرداری تشکیل و متهمه به همراه پرونده به دادسرا اعزام شد.

وی گفت: دوستان اینترنتی هیچگاه چهره واقعی خود را نمایان نمی‎کنند و قابل اعتماد نیستند و هدفشان نیز دسترسی به حریم شخصی افراد است و در صورتی که وارد این حریم شده و به مسائل شخصی و خصوصی کسی آگاه شدند تا حد نابودی شخص پیش می‎روند.

انتهای پیام/

Share/Save/Bookmark