کد مطلب: 41267
 
مذاکرات هسته‌ای ایران احتمالا ظرف مدت دو ماه به پایان می‌رسد
پایگاه اینترنتی استار نوشت: مذاکرات این هفته با ایران برسر برنامه هسته ای این کشور بدون آن که شاهد تحول مهمی باشد، به پایان رسید و درمقابل دو طرف توافق کردند مدت زمان مذاکرات را برای هفت ماه دیگر تمدید کنند.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۲۶
مذاکرات هسته‌ای ایران احتمالا ظرف مدت دو ماه به پایان می‌رسد
 
به گزارش زاهدانه ، پایگاه اینترنتی استار نوشت: احتمال وارد شدن ضربه آخر هنوز وجود دارد. به هرحال به زودی نتیجه مشخص خواهد شد. 

در روزهای پس از تمدید مدت زمان مذاکرات ایران، منابع وابسته به طرفین گفتگوها دیدگاه هایی را درمورد مذاکرات بیان کردند. یکی از این دیدگاه ها این است که به نظر می رسد احتمال دستیابی به توافق وجود داشته باشد. 

یکی از احتمال هایی که درمورد نتیجه مذاکرات وجود دارد این است که احتمالا ظرف مدت دو ماه توافق حاصل می شود.

گفته می شود محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران معتقد بوده است که اگر گروه های مذاکره کننده چند روز دیگر در وین می ماندند، توافق به امضا رسیده بود.  
 در اواخر ژانویه زمانی که جمهوریخواهان کنترل سنا را در دست بگیرند، تغییرات سیاسی چشمگیری در واشنگتن روی خواهد داد. این تغییرات از قدرت باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا برای امضای توافق می کاهد. 

جمهوریخواهان تحت تاثیر تحریکات اسرائیل و کابینه نتانیاهو، تهدید کرده اند که تحریم های جدیدی برضدایران وضع خواهند کرد. این تحریم ها در صورت تصویب در کنگره مذاکرات را مختل خواهند کرد. 

باوجود آن که اوباما می تواند با استفاده از حق وتوی خود از اجرایی شدن این تحریم ها خودداری کند، اما تمام طرفین مذاکرات در وین به دنبال امضای توافق هسته ای تا پیش از آن هستند که کنگره تحت رهبری جمهوریخواهان در آید. 
 
 

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark