کد مطلب: 52067
 
گزارشی از وضعیت اسفبار تنها تفرجگاه شهرندان زاهدانی؛
مُهر بی مِهری بر پارک ملت زاهدان/ تبعیض بین مردم و مسئولین در"کلاته رزاق زاده"
علی رغم اینکه در سنوات اخیر شهرستان زاهدان جزء کلان شهرهای کشور معرفی و لقب جوانترین استان کشور را یدک می کشد اما با گذشت بیش از 94سال از قدمت این شهرستان، هنوز هم مردم این دیار محلی برای گذراندن اوقات فراغت خود نداشته و این مهم در حالی است که تنها تفرجگاه کلان شهر زاهدان هم با بی مهری مسئولان ذیربط روبرو شده است.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۵۷
 
به گزارش زاهدانه، تنها تفرجگاه شهروندان زاهدانی سالهاست که مورد بی مهری مسئولان امر واقع شده بگونه ای که کلاته رزاق زاده تنها محل تفریحی این شهرستان است که خانواده ها و جوانان در ایام و اعیاد مختلف به ویژه روزهای جمعه، سیزده بدر، چهارشنبه سوری و غیره به این مکان آمده و از کمترین امکانات رفاهی تفریحی بهترین استفاده را برای گذراندن اوقات فراغت خود می کنند.
پارکی که نه تنها ورودی آن زباله های رها شده به چشم می خورد بلکه خروجی پیچ درپیچ وگمراه کننده با اندک علائم راهنمایی ورانندگی برای هدایت طی مسیر، نیمی ازمشکلات آنرا به خود اختصاص داده است به نحوی که تردد در تنها خیابان اصلی این پارک، یعنی بازی با جان ولحظه ای غفلت در رفت وآمد عمری پشیمانی در پی دارد یعنی تکرار ماجرای فوت دختر بچه سه ساله در سیزده بدر سال گذشته.
علی ای حال در راستای بررسی مشکلات تفرجگاهی زاهدان، خبرنگار این پایگاه خبری به کلاته رزاق زاده مراجعه کرده که گزارش مختصری از حضور خبرنگار و صحبت های مردم در قالب این گزارش برای رفع مشکلات این محل انتشار پیدا می کند.
از میدان دکتر حسابی زاهدان در طی مسافت ده کیلومتری به سمت کلاته، شاهد حضور موتور سواران و خودروهایی مختلفی هستیم که با سرعت درحال تردد هستند، ترددی که گاها با حرکات نمایشی و تکاف های عجیب و قریب روبرو می شود و حادثه می آفریند، حادثه ای که جان شهروندان دیگر را هم به مخاطره می اندازد.
«علیرضا. ر»یکی از جوانان زاهدانی است که با چند تن از دوستان خود به پارک ملت آمده تا لحظاتی را به تفریح و سرگرمی بپردازد.
وی در گفت وگو با خبرنگار زاهدانه در خصوص وضعیت تنها تفرجگاه شهروندان زاهدانی می گوید: حضور نیروهای انتظامی در کلاته بسیار کمرنگ است که این موضوع عاملی برای حضور ارازل اوباش ومعتادان در این محل شده است از اینرو ایجاد ناامنی و عدم آسایش خانواده ها در این مکان یک نقطه ضعف است که می طلبد مسئولان امر چاره ای اساسی برای آن بیاندیشند.

وی با بیان اینکه تاکنون شاهد چندین مورد درگیری در این محل بوده است، ادامه می دهد: رفتارهای ارازل اوباش در این محل بر همگان آشکار است بگونه ای که ایجاد مزاحمت برای افراد یا حرکات نمایشی موزون در بین جمعیت، عامل نارضایتی اکثرشهروندانی است که می خواهند دقایقی به استراحت و تفریح بپردازند.
وی با بیان اینکه قریب به 2سال است که رسیدگی به فضای سبز این محل هم به درستی انجام نمی شوند، می گوید: رنگ کلاته از رنگ سبز درحال تغییر به رنگ خاکی و کم شدن درختان است و کسی برای رفع این مشکل اقدامی نکرده است.
این شهروند تاکید می کند: توجه به سرویس های بهداشتی نیز نباید در این محل فراموش شود.
با گشت و گذری اندک در پارک ملت زاهدان متوجه پنس کشی محوطه ای سرسبز و زیبا می شویم که دیواری حائل بین محدوده تفریحی شهروندان با آن طرف است بگونه ای که در آن تفاوت هایی از زمین تا آسمان به وضوح دیده می شود. این مهم در حالی است که قسمتی از این پارک که مختص شهروندان است سالهاست بدون تغییر و تحول با وسایل بازی قدیمی و فرسوده، با آلاچیق های کنده کاری شده و بدون سایه بان است و حتی جایی برای دسترسی آسان به آب مصرفی در آن دیده نمی شود.

این کمبودها باعث نارضایتی شهروندانی است که وقتی برای تفریح و سرگرمی به این مکان می آیند، به وضوح می بینند کمی آنطرف تر از این فضای تامل برانگیز، فضایی سرسبز و آراسته به انواع گل ها و گیاهان، با امکانات بازی بهتر به چشم می خورد.

بر اساس شنیده های مردمی وقتی در تنها تفرجگاه نیمه کوهستانی این شهر دیواری قد علم می کند که مرزی بین مسئولین استانی با سایر شهروندان می شود جای تامل هم دارد که برای چه این دیوار حائل تبعیضی باشد بین شهروندان و خانواده های این نهاد؟ آن هم در تنها مکان تفریحی زاهدان که شهروندان بیشتر اوقات فراغت خود را در آنجا سپری می کنند.

یک شهروند زابلی حاضر در کلاته نیز به خبرنگار زاهدانه می گوید: عدم رسیدگی در این محل دقیقا به مثل چاه نیمه های منطقه سیستان برای همگان قابل مشاهده است.

مسعود.پ می افزاید: از بزرگترین مشکلات این محل می توان به عدم رسیدگی به درختان و گیاهان، گرانفروشی دکه های "کلاته"، عدم وجود تاکسی در این محور، عدم حضور دستگاه های امدادی، عدم رسیدگی به فضای محل، عدم نظافت لازم و کافی و غیره نام برد.
وی اظهار می کند: واقعا حیف است که این گونه محل ها مورد توجه مسئولان قرار نمی گیرد و جا دارد مسئولان امر پاسخگوی مردم و مسافران این کلان شهر باشند.
وی اذعان می کند: واقعا برای مسئولان کلان شهر زاهدان جای تاسف دارد که حتی توان مدیریت این گونه محل ها را ندارند!.
برخی از مشکلات تنها تفرج گاه کلان شهر زاهدان طی این گزارش در راستای رفع و برای آشنا شدن مردم و مسئولان انتشار یافت که در پی آن این پایگاه خبری آماده دریافت پاسخ مسئولان امر و انتشار آنها برای اطلاح رسانی از خدمات و فعالیت های انجام شده می باشد.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark