کد مطلب: 55659
 
خواستن توانستن است؛
نگاه حمایتی بسیج سازندگی به تولیدکنندگان اقتصاد مقاومتی/ اشتغالزایی سه خانوار با پرورش بلدرچین در زاهدان
یک کارآفرین زاهدانی گفت: با حمایت بسیج سازندگی توانستم زمینه اشتغالزایی را برای سه خانوار و دو جوان لیسانسه بیکار فراهم کنم.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۴۷
 
به گزارش زاهدانه، یک عزم جدی و کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی با پرورش بلدرچین علاوه بر اینکه باعث امرار معاش سه خانوار و دو جوان لیسانسه بیکار شد زمینه ای ایجاد کرد تا به واسطه آن دست یابی به گوشت سالم برای شهروندان نیز فراهم شود.
ماجرا از این قرار بود که وقتی تهاجمات دشمن برای توقف روند پیشرفت انقلاب اسلامی بیش از هر زمان دیگری بر عرصه اقتصادی متمرکز شد مقام معظم رهبری راه مقابله با این توطئه و نقشه دشمنان در بخش اقتصادی را در اقتصاد مقاومتی عنوان کرده و بر ضرورت اجرای آن تاکید کردند. بگونه ای که کارآفرینان بسیجی زیادی در سراسر کشور از همان روزهای اولیه در سال ۱۳۸۹ به ندای رهبر خویش لبیک گفته و در عرصه کارهای زود بازده اقتصادی از پرورش زنبور عسل، داروهای گیاهی و ترشی گرفته تا پرورش بلدرچین و شتر مرغ و غیره روی آوردند.
صوفی لشکری یکی از کارآفرینان موفق زاهدانی در عرصه پرورش بلدرچین در گفت وگو با خبرنگار زاهدانه اظهار داشت: چندین سال است عمل به اقتصاد مقاومتی دغدغه رهبر انقلاب است بر همین اساس از سال 94 به این عرصه ورود پیدا کرده زیرا معتقد هستم اقتصاد مقاومتی یعنی از دیگران انتظار کمک نداشته باشم و روی پای خود بایستم.
وی با بیان اینکه بسیج سازندگی نگاه حمایتی ویژه ای به این دست تولیدکنندگان دارد، گفت: در این راستا از تسهیلات بسیج و سپاه استفاده کردم به گونه ای که علاوه بر تامین امرار معاش خانواده خود توانستم زمینه اشتغالزایی و درآمد زایی را برای دو خانوار دیگر و دو جوان بیکار لیسانسه نیز فراهم کنم.
این کارآفرین زاهدانی نبود بازار فروش مناسب برای محصولات تولید شده را یکی از مشکلات خود مطرح کرد و افزود: مشکلات سد راه کارآفرینان نمی شود بگونه ای که در این راه توانسته علاوه بر تامین گوشتی سالم برای شهروندان؛ تخم مرغ بلدرچین ها را نیز به شهرهای استان و همچنین بیرجند و نهبندان صادر و از این طریق درآمد زایی ایجاد کنم.
وی یکی از مزایای مهم پرورش بلدرچین را زودبازده بودن پرورش آن عنوان کرد و ادامه داد: دوره پرورش بلدرچین خیلی کوتاه است و در کمترین زمان ممکن سود زیادی به وجود می آورد، علاوه بر این گوشت این پرنده سرشار از املاح و مواد مغذی بوده و برای درمان بعضی از بیماری ها مانند آسم، تشنج، فشارخون، ضعف اعصاب و ناراحتی های روانی و بی خوابی مفید است.
صوفی لشکری انگیزه ورود به این کار را بهره بردن از تولیدات دسترنج خود مطرح کرد و گفت: اشتغالزایی، عمل به فرامین ولی امر مسلمین و ایستادن روی پای خود از دیگر دلایل ورود به عرصه اقتصاد مقاومتی است.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark