کد مطلب: 47649
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان:
هیچ موردی از کرونا ویروس در بین حجاج سیستان و بلوچستان مشاهده نشده است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اخبار منتشر شده مبنی بر ابتلای تعدای از حجاج سیستان و بلوچستان به آلودگی کرونا ویروس را تکذیب کرد و گفت: تاکنون شواهدی از ابتلای هیچ یک از حجاج این استان به بیماری کرونا ویروس مشاهده نشده است.
تاریخ انتشار : جمعه ۱۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۸
 

محمود رضا میری در گفت و گو با زاهدانه با اشاره با استقرار گیت های تخصصی در فرودگاه بین المللی زاهدان اظهار داشت: با تلاش شبانه روزی همکارانم، تمامی حجاج عزیز در بدو ورود به کشور مورد غربالگری قرار گرفته و از لحاظ وجود یا عدم وجود علائم و نشانه هایی از بیماری مرس یا آلودگی به کرونا ویروس کنترل می شوند و موارد مشکوک جهت اقدامات تخصصی به مراکز درمانی ارجاع داده خواهند شد.

وی افزود: تمامی مسافران ورودی به فرودگاه بین المللی زاهدان توسط تیم های تخصصی ایمن شده اند و در حال حاضر تنها 2 نفر از حجاج سیستان وبلوچستان به دلیل مشکلات تنفسی در بیمارستان بستری شده اند که تا کنون معاینات وآزمایشهای انجام شده بر روی آنان شواهدی از بیماری کرونا را نشان نداده و این افراد صرفا به دلیل کهولت سن و بیماری تنفسی بستری شده اند.
دکتر میری با اشاره به دوره نهفتگی این بیماری که تا 14 روز طول می کشد، گفت: ممکن است فردی در این مدت حامل ویروس باشند اما هیچ علائم و نشانه ای از بیماری بروز ندهند.
وی از هموطنان عزیز خواست تا توصیه هایی مانند شستشوی مکرر دست ها و پوشاندن دهان و دست ها و استفاده از ماسک به هنگام سرفه و عطسه را رعایت کنند.
این مسئول با آرزوی قبولی طاعات و عبادات حجاج بیت الله الحرام گفت:توفیق حضور در سرزمین مقدس مکه و زیارت نبی مکرم اسلام (ص) و ائمه بقیع (ع) توفیق بزرگی است و هموطنان ما بر اساس این سنت حسنه به مصاحفه با حجاج می پردازند اما لازم است تا در شرایط کنونی به دلیل احتمال انتشار آلودگی در جامعه از این مستحب خود داری کنند.
دکتر میری از حجاج و مشایعت کنندگانشان در خواست کرد تا توصیه هایی که از طریق کارکنان نظارت بهداشت و درمان ارائه می شود را جدی گرفته و ضمن رعایت آداب بهداشت تنفسی تا اتمام دوره کمون یا نهفتگی بیماری که حداقل تا 14 روز می باشد از روبوسی کردن باحجاج خود داری کنند و در صورتی که قصد دارند با این عزیزان دست بدهند از ماسک و دست کش استفاده کنند.

انتهای پیام/
 
Share/Save/Bookmark