کد مطلب: 49629
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خبر داد:
اجرای طرح خودمراقبتی پیشگیری از رفتارهای پرخطر در زاهدان
رئیس دانشگاه علوم پزشگی زاهدان از اجرای طرح خودمراقبتی پیشگیری از رفتارهای پرخطر در زاهدان خبر داد و گفت: ایجاد محیط کار سالم ازطریق اجرای برنامه و خط مشی‌های ارتقای سلامت در محل کار از جمله اهداف نشست های خودمراقبتی برای افراد است.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۳۷
اجرای طرح خودمراقبتی پیشگیری از رفتارهای پرخطر در زاهدان
 
به گزارش زاهدانه، رئیس دانشگاه علوم پزشگی زاهدان از اجرای طرح خودمراقبتی پیشگیری از رفتارهای پرخطر در زاهدان خبر داد و گفت: ایجاد محیط کار سالم ازطریق اجرای برنامه و خط مشی‌های ارتقای سلامت در محل کار از جمله اهداف نشست های خودمراقبتی برای افراد است.
محمود رضا میری با اشاره به اجرای برنامه های نظام سلامت در استان اظهار داشت: پنجمین برنامه ملی تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت برنامه ملی ترویج و توسعه خود مراقبتی است که در نظام سلامت اجرایی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه خودمراقبتی کلیه اعمالی است که فرد بصورت اکتسابی یا آگاهانه و هدفدارباید انجام دهد، گفت: افراد برای حفظ سلامت جسمی، روانی- اجتماعی و در نهایت برای تندرست ماندن خود باید به خود مراقبتی بپردازند.
این مسئول از جمله مزایا و حیطه های مهم در خود مراقبتی را ارتقای سلامت و اصلاح سبک زندگی عنوان کرد و افزود: پیشگیری از بیماریها، خود ارزیابی وحفظ سلامت، مشارکت در درمان و توانبخشی از دیگر حیطه‌های مهم و اثرگذار در این زمینه است.
وی هدف از برگزاری نشست های خودمراقبتی را ایجاد محیط کار سالم ازطریق اجرای برنامه و خط مشی‌های ارتقای سلامت در محل کار، خلق محیط فیزیکی و فرهنگ حمایتی، تشویق شیوه زندگی سالم با همکاری کارکنان و کارفرمایان عنوان کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان علت شکل گیری شورای ارتقای سلامت در ادارات و سازمانها را حیطه پیشگیری از بیماریها و خودمراقبتی برای کارکنان سازمانها بیان کرد که براساس آن فعالیتهای آموزشی توسط کارشناسان بهداشتی به افراد ارائه می شود.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark