کد مطلب: 58449
 
مسئول بسیج طلاب و روحانیون زاهدان عنوان کرد؛
حکومت امیرالمومنین نمونه ای کارآمد از حکومت اسلامی /پیام غدیر اخوت و برادری در سایه ولایت است
حجت الاسلام مهدی کوچکزایی گفت:پیام غدیر اخوت و برادری در سایه ولایت است و هرجامعه ای در سایه ولایت به سربلندی و عزت می رسد.
تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۳
 
حجت الاسلام مهدی کوچکزایی مسئول بسیج طلاب و روحانیون زاهدان در گفت و گو با زاهدنیوز ،بیان کرد:عید سعید غدیر خم عید بزرگ مسلمانان است مسئله غدیر مسیر راه جامعه اسلامی را تعیین کرد بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص)جامعه اسلامی به حال خویش رها نشده و همان طور که پیغمبر برای رسالتش و تبلیغ دین اسلام که کاملترین دین است تلاش کرده به طور حتم به فکر جانشینی معصوم برای خود خواهد بودو چنین دین جامع و کاملی نیازمند معصومی پاک برای جانشینی پیامبر آن است.

وی افزود: مذهب امامیه یا شیعه معتقد است جامعه اسلامی بعد از پیغمبر نیاز به امام و سرپرست دارد و این امام و سرپرست از جانب خداوند متعال تعیین و منصوب شده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از پیام های غدیر پیام اخوت و برادری است اما در کتب قدیمی اهل سنت و در کتاب الغدیر علامه امینی که از منابع اهل سنت نیز استناد شده است عنوان شده است که پیام غدیر خم فقط اخوت و برادری نبوده و رسالت مهم پیامبراین بود که در آخرین حج همه مردم را فراخواند و حضرت علی(ع) را به عنوان مولی و سرپرست مسلمین معرفی کردند.

مسول بسیج طلاب زاهدان تاکید کرد:این رسالت بزرگی بود که سبب اخوت و برادری بیشتر مسلمان شد و حقی که پیامبر بر گردن مردم داشت و حقی که مردم‌بر گردن پیغمبر اسلام داشتند با بیان این رسالت ادا شد.

وی با بیان اینکه موضوع غدیر سبب تقریب مذاهب اسلامی و افزایش اخوت و برادری مسلمانان است، اذعان کرد:پیغمبر اسلام در غدیر خم رهبر جامعه اسلامی را مشخص کردند و یکی از مهمترین پیام های غدیر برای جامعه اسلامی وحدت و ایجاد برادری جلوگیری از افراط و تفریط و احترام به عقاید یکدیگر است.وی ادامه داد: دشمنان بسیار سعی کردند غدیر را نفی کنند اگر مسیری که پیامبر برای موضوع غدیر ترسیم کرده بودند به درستی پیش می رفت هیچ گاه واقعه عاشورا اتفاق نمی افتاد و همان طور که می بینیم راهی که از مسیر ولایت بگذرد داعش و وهابیت از ان عبور نمی کند.

وی تصریح کرد: مسیری که پیغمبر اسلام و امیرالمومنین مشخص کردندبرای پویایی فقه شیعه و آشنایی مسلمانان با معارف اهل بیت بود و امروز این مشکلات و افراط و تفریط ها را در جامعه اسلامی نداشتیم
پیام غدیر ولایتمداری،وحدت ،تعیین امام و پدر امت اسلامی بود.
اما نفی ولایت و موضوع غدیر سبب ایجاد داعش و تکفیری و اسلام اموی و مشکلات بیشمار مسلمانان در دنیا شد.

حجت الاسلام و المسلمین کوچکزایی گفت: پیام غدیر اخوت و برادری در سایه ولایت است هرجامعه ای در سایه ولایت به سربلندی و عزت می رسد امروز جامعه اسلامی به اعتراف بزرگان مذاهب اسلامی به خاطر دور شدن از موضوع غدیر به این مشکلات گرفتار شده است.

وی افزود: علمای اسلام از مذاهب مختلف اسلامی باید حکومت حضرت علی(ع)را بررسی کنند حکومت امیرالمومنین نمونه ای بزرگ و کارآمد از حکومت اسلامی بود،فرهنگ شیعه، مهدویت و عاشورا سبب عزت اسلام شده است و این فرهنگ از سیره اهل بیت نشات گرفته چرا که مذهب شیعه پویا است و انقلاب اسلامی شمه ای از حکومت امیر المومنین و برنامه غدیر خم بود و اگر اجازه می دادند غدیر در مسیر خودپیش میرفت امروز وضعیت مسلمانان چنین نبود.

انتهای پیام//
Share/Save/Bookmark