کد مطلب: 28235
 
معاون خدمات شهری شهرداری زاهدان:
ساماندهی مشکلات شهری نیازمند مشارکت مردمی است
معاون خدمات شهری شهرداری زاهدان گفت: نمی‌توان توقع داشت شهرداری بدون مشارکت مردمی به تنهایی بتواند برای ساماندهی و رفع تمام مشکلات به صورت کامل موفق باشد.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۴۴

به گزارش زاهدانه به نقل از اداره روابط عمومی شهرداری زاهدان، نظیراحمد هاشم‌زهی اظهار داشت: یکی از نقاط قوت شورای اسلامی شهر در دوره چهارم، موضوع جوانی و پرانرژی بودن اعضای آن است و با توجه به حساسیت این عزیزان و دغدغه آنها در حل مسائل و مشکلات شهری امیدواریم بتوانیم در این راستا گام‌های موثری را برداریم.

وی از طراحی و نصب المان‌های متعددی در نقاط مختلف شهر در آینده نزدیک خبر داد و افزود: یکی از مسائلی که به شدت مورد توجه ما و اعضای محترم شورای شهر قراردارد موضوع زیباسازی و مبلمان شهری است که این امر با اولویت مبادی ورودی شهر و گسترش آنها به سایر نقاط شهر مد نظر قرار گرفته و برنامه‌های متنوعی از قبیل نصب المان‌هایی با طرح‌های مختلف و همچنین درختکاری‌های اصولی و سایر موارد مورد نیاز را در دستور کار قرار دادیم که تا پایان سال جاری اجرا خواهند شد.

هاشم‌زهی در پاسخ به سئوال مربوط به حذف نازیبایی‌ها و اجرای نقاشی‌های دیواری در سطح شهر نیز گفت‌: در واقع حذف نازیبایی‌ها خود یکی از اصلی‌ترین عوامل زیباسازی است و این موضوع به صورت مستمر در حال اجراست کما اینکه تا کنون اماکن زیادی از شهر که دارای چهره نامناسبی بودند از طریق حذف منظرها و عوامل فیزیکی نازیبا و اجرای نقاشی‌هایی با مضامین بومی و محلی استان زیباسازی شده‌اند و مورد استقبال شهروندان گرامی قرار گرفته‌اند.

معاون خدمات شهری شهرداری زاهدان با ذکر مسائل و مشکلات موجود در راه اجرای برنامه‌های شهرداری گفت: خلاء ایجاد شده در مدیریت شهرداری و سایر موارد از قبیل گستردگی شهر، نبود منابع مالی و امکانات کافی باعث شده تا اجرای برنامه‌های ما با کندی روبرو شوند، اما با توجه به پیگیری‌های دلسوزانه سرپرست شهرداری و برنامه‌هایی که داریم امیدواریم که پروژه های خود را تا پایان سال به اتمام برسانیم.

وی مشارکت مردم را در اجرای طرح ها و پروژه‌های شهر و شهرداری را بسیار موثر و مفید خواند و تصریح کرد: شهر زاهدان دارای مساحتی بالغ بر 700 هکتار می باشد و اگر مشارکت مردمی بصورت همه جانبه وجود نداشته باشد نمی‌توان توقع داشت که شهرداری به تنهایی بتواند جهت ساماندهی و رفع تمامی مشکلات بصورت کامل موفق باشد.

معاون خدمات شهر شهرداری اذعان داشت: در حال حاضر ما آمادگی این را داریم تا از مشارکت مردمی در عرصه‌های مختلف استفاده کنیم و به همین منظور در نظر داریم بصورت پله به پله و مرحله به مرحله بحث استفاده از مشارکت‌های مردمی را از محلات مختلف آغاز کنیم و آن را به سایر نقاط شهر تسری بخشیم و این قول را می‌دهیم که شهرداری در حد توان و امکاناتی که در اختیار دارد با شهروندان عزیز در این راستا همکاری کند.

انتهای پیام/

Share/Save/Bookmark