کد مطلب: 60635
 
استاندار سیستان و بلوچستان:
بندر چابهار به عنوان دروازه توسعه کشور نقش‌آفرینی می‌کند
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: چابهار بندر بزرگ تجاری و اقتصادی و دروازه توسعه سیستان و بلوچستان و کشور است و هدف‌گذاری ما تبدیل چابهار به عنوان سومین بندر بزرگ تجاری ایران است.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۳۸
 
به گزارش زاهدنیوز به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، حسین مدرس خیابانی در حاشیه بازدید از بندر چابهار با اشاره به اینکه اجرای طرح‌های بزرگ سخت‌افزاری و زیرساختی برای ارائه خدمات مطلوب به انواع شناورها و سرمایه‌گذاران از جمله انبارها، تجهیزات بندری، مخازن نگهداری و لجستیک در بندر «شهید بهشتی» به نحو شایسته انجام شده، اظهار داشت: طرح‌های نرم‌افزاری خوبی از جمله پروژه پوشش رادیویی سواحل استان اجرا شد که این پروژه با هدف افزایش کنترل، ردیابی و هدایت شناورهای متردد در سواحل استان سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری رسید.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: با راه‌اندازی برج کنترل ترافیک بندر و احداث مراکز بدون سرنشین در چهار منطقه در سواحل استان که با محوریت مرکز جستجو و نجات دریایی بندر چابهار بهم اتصال دارند، باعث تقویت قدرت رادیویی و ایمنی به ویژه در مدیریت حوادث خواهد بود که در محدوده بزرگی از آب‌های ایران تا شمال اقیانوس هند و آب‌های بین المللی انجام می‌شود.

وی با اشاره پروژه ارزنده افتتاح پوشش رادیویی دریایی که انجام شده، تصریح کرد: بهره‌برداری از این پروژه علاوه بر بندر چابهار، می‌تواند به بنادر همجوار و کشورهای همسایه برای تردد ایمن‌تر و امن‌تر شناورها در آب‌های ساحلی و فراساحلی خدماتی ارائه کند.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه همواره بر رونق بندر چابهار از محل پهلوگیری و تخلیه و بارگیری کشتی‌ها به خصوص کالاهای اساسی مد نظر بوده، افزود: با رونق بنادر کشور، اشتغال پایدار و توسعه و رفاه اقتصادی نیز ایجاد می‌شود.

مدرس خیابانی با بیان اینکه تنها بندر اقیانوسی کشور در این استان با ویژگی‌ها و مزایای منحصر به فرد خاص، آبخور ۱۶.۵ متر و ارتباط با کشورهای همسایه و گذرگاه‌های شرق کشورهای هند و چین و دسترسی به کریدورهای شرق و غرب قرار دارد، خاطرنشان کرد: با ادامه روند توسعه بندر و حمایت دولت محترم و اجرای طرح‌های توسعه‌ای در آینده، بندر چابهار بتواند اثرگذاری برای توسعه کل استان و کشور داشته باشد و بر هدف گذاری بر ایفای نقش بندر چابهار به عنوان سومین بندر بزرگ تجاری ایران تأکید کرد.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark