کد مطلب: 61986
 
رئیس ستاد بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان خبر داد:
تخصیص بیش از یک هزار و ۵۰۰ تن قیر رایگان به شهرداری‌های سیستان و بلوچستان در سال‌جاری
رئیس ستاد بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: بیش از یک هزار و ۵۵۲ تن قیر رایگان مرحله اول جهت بهسازی معابر محلات شهری بین شهرداری‌های استان جهت آسفالت معابر خاکی محلات توزیع شد.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۷
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زاهدنیوز، سهیلا رضایی بیان کرد: این قیر از محل اعتبارات باز آفرینی شهری در قالب صدور حواله قیر به شهرداری‌های زاهدان، سراوان، خاش، دوست محمد، محمد آباد، زهک، گلشن، تفتان، مهرستان و میرجاوه جهت آسفالت معابر محلات مورد هدف بازآفرینی شهری اختصاص یافت.

وی ادامه داد: این تخصیص در جهت بالابردن شاخص‌های توسعه کالبدی در این محلات و ارتقای سطح زندگی ساکنان محله‌های مورد هدف بازآفرینی شهری استان برنامه‌ریزی شده است و شهرداری‌ها موظفند سهمیه قیر را صرف معابر خاکی کنند.

رئیس ستاد بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان تشریح کرد: با توجه به اینکه بیشترین جمعیت حاشیه نشین شمال این استان در زاهدان ساکن هستند ۹۳۴ تن از مجموع قیر تخصیصی به شهرداری این شهر اختصاص یافته است.

وی گفت: با توجه به تخصیص مرحله‌ای قیر در سال جاری در ادامه تخصیص قیر رایگان به سایر شهرداری‌هایی حوزه این اداره کل انجام خواهد شد.

رضایی با بیان اینکه طرح ستاد بازآفرینی شهری یکی از ماموریت‌های اصلی وزارت راه و شهرسازی است که برای نوسازی بافت‌های فرسوده و به ویژه سکونتگاه‌های غیررسمی جزء مناطق آسیب‌پذیری که به لحاظ اجتماعی و فرهنگی سبب بروز مشکلات متعدد در آن بافت‌ها شده است، همه ساله اجرایی می‌شود، ادامه داد: این اداره کل علاوه بر تخصیص قیر رایگان به شهرداری‌های استان ۴۲ پروژه عمرانی را با اعتبار ۱۴۸ میلیارد تومان را در نقاط حاشیه شهر‌های تحت پوشش این اداره کل در دست اقدام دارد.

به گفته این مسئول؛ در حال حاضر ۳۱۵ هزار نفر از جمعیت سیستان و بلوچستان در حوزه شهرستان‌های حوزه نفوذ اداره کل راه و شهرسازی شمال استان سیستان و بلوچستان در گستره ۲ هزار و ۷۷۸ هکتار در بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی ساکن هستند.

وی گفت: سیستان و بلوچستان به دلیل وسعت زیاد دارای دو اداره کل راه و شهرسازی شمال و جنوب است.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark