کد مطلب: 46956
 
به مناسبت سالروز میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر
گفت و گوی اختصاصی زاهدانه با نفر سوم کنکور سراسری در رشته علوم تجربی
هنوز هم هستند دانش آموزانی که دست بر قضا با نبود امکانات، کمبود فضای آموزشی و علمی مناسب توانستند با همت و تلاش خود باعث افتخارآفرینی برای استان شوند، امسال نیز برای اولین بار پس از سالها « فائزه قائم دوست» توانست با همت و تلاش مضاعف خود نام سیستان و بلوچستان را در لوح زرین نفرات برتر کنکورسراسری در کشور حک کند.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۰۰
 
به گزارش زاهدانه، به یمن میلادت، ذره ذره نور می شویم و قطره قطره حضور و دلمان را به سرای کرامتت دخیل می بندیم تا در روز مقدس تولد تو با دست های پاکت تطهیر شویم. باز هم شمیم عطری در فضای مدینه جاری شد و حضرت معصومه(س) یکی از بانوان با فضیلت خاندان اهل بیت(ع) دیده به جهان گشود.
به مناسبت این روز میمون و خجسته پایگاه خبری تحلیلی زاهدانه برآن شد تا از موفق ترین دختران استان گزارشی تهیه کند که در ادامه می خوانید.
در سیستان وبلوچستان هستند دانش آموزانی که دست بر قضا با نبود امکانات، کمبود فضای آموزشی و علمی مناسب توانستند با همت و تلاش خود، مديران و معلمان شان باعث افتخارآفرینی برای استان شوند. همه ساله شاهد موفقیت دانش آموان این مرزو بوم در عرصه علم و تحصیل هستیم اما اینبار برای اولین بار پس از سالها « فائزه قائم دوست» توانست با همت و تلاش مضاعف خود نام سیستان و بلوچستان را در لوح زرین نفرات برتر کنکورسراسری در کشور حک کند.
از همین رو چون سالروز میلاد با سعادت حضرت معصومه(س) این بانوی آسمانی در فرهنگ ما مصادف با روز ملی دختر است، خبرنگار ما در این روز با موفق ترین دختر استان در کسب رتبه کنکور سراسری به گفت و گو می پردازد که در ادامه می خوانید.
فائزه قائم دوست ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن سالروز ولادت کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س) و تبریک این روز به تمامی دختران اظهار داشت: باتوجه به برگزاری آزمون سخت کنکور سراسری امسال، هنگام شنیدن این خبر بسیار شوکه شدم و باور نمی کردم که موفق به کسب رتبه سوم در کنکور سراسری شده باشم چرا که درصدهایم نسبت به آزمون هایی که می دادم بسیار پایین تر بود.

حمایت های والدینم مرا در ماراتن بزرگ زندگیم همراهی کرد

وی از جمله عوامل موفقیت در این ماراتن بزرگ را توکل و ایمان به خدا عنوان کرد و گفت: در این زمینه تلاش های بسیاری انجام دادم و از تمام توانم برای موفقیت استفاده کردم و در این راه از حمایت های پدر و مادرم تشکر می کنم که خالصانه مرا در این راه همراهی کردند.
این دانش آموز موفق در کنکور سراسری سال 94 با اشاره به اینکه در طی شبانه روز 10 الی 12 ساعت به طور مفید مطالعه کتب درسی را در برنامه ریزی درسی خود گنجانده است، افزود: در هیچ کدام از آزمون و موسسات سطح شهر شرکت نکرده ام و فقط وابسته به مدرسه، کتب درسی خود بودم و برای اینکه از میزان درصد تست های خود آگاه شوم فقط در سه مرحله آزمون آخر سازمان سنجش شرکت کردم و هیچ جزوه و کتاب خاصی در این زمینه مطالعه نکرده ام.
وی بیان کرد: اکنون که این لطف بزرگ خداوند شامل حال من شده است دوست دارم در رشته پزشکی دانشگاه تهران ورود پیدا کنم.

برای موفقیت تلاش خود را مضاعف کنید

قائم دوست افزود: من در اين مدت به طور عميق، مفيد و با دقت لازم درس خواندم و توانستم بعد از مدت ها تلاش، به نتيجه دلخواهم که قبولی در رشته پزشکی باشد، دست پيدا کنم.
اکنون به تمام داوطلبین کنکور سراسری در سالهای آینده توصیه می کنم: برای موفقیت در علم و تحصیل تمام تلاش خود را مضاعف کنند و با توکل برخدا از نا امیدی دوری کنند و مطمئن باشند که هیچ چیز مانع موفقیت آنها نخواهد شد.
اين دانش آموز موفق، ادامه داد: کسانی که می خواهند کنکور امتحان بدهند، هميشه برای خودشان رتبه های خوب و جايگاه های والا را در نظر بگيرند و از خودشان سوال کنند از آينده چه می خواهند. او گفت: من به تمام جوانان پشت کنکوری توصيه می کنم فقط درس بخواند و به کتاب های خاصی فکر نکنند من فقط کتاب های درسی را خواندم و معتقد هستم هر کس طبق ظرفيت و توانايی هايش تلاش کند و توکل بر خدا داشته باشد شاهد به ثمر رسيدن زحمات و تلاش هايش خواهد بود و آن روز قطعاً بيشترين لذت و شيريني را برايش دارد.

محرومیت مانع موفقیت نمی شود

وی با بیان اینکه محرومیت نمی تواند مانع موفقیت شود، افزود:علی رغم اینکه سیستان و بلوچستان از محروم ترین استانهای کشور به حساب می آید، من اجازه ندادم این محرومیت جلوی پیشرفتم را بگیرد لذا تمام تلاشم را کردم که نتیجه آن به لطف الهی خوشحالی امروز من و خانواده ام است.
قائم دوست خاطر نشان کرد: ازتمام افرادی که من را در این زمینه همراهی کردند الخصوص معلم ها و والدینم کمال تشکر و قدر دانی را دارم زیرا حمایت و پشتیبانی دیروز آنها، موفقیت امروزم را رقم زد.
توکل، انگيزه و پشتکار مهم ترين دليل موفقيت افرادی است که امروزه پس از روزها دلهره و نگرانی نامشان در فهرست نفرات برتر کنکور 94 قرار گرفته است. آنها افراد خاصی نيستند که جدا از جامعه زندگی کنند، آنها مثل ما زندگی عادی دارند و حتی شايد با امکانات آموزشی و علمی کمتر از ما، اما به اين باور رسيده اند که نبود امکانات خاص آموزشی و علمی مانع پيشرفت آنها برای دسترسی به اهداف بزرگشان نخواهد شد.

فائزه انگیزه و مشوق دانش آموزان سیستان و بلوچستان است

پدر این دانش آموز موفق که دارای مدرک فوق لیسانس عمران است نیز در ادامه بیان کرد: شعار دخترم ایجاد انگیزه ،الگو و مشوق برای دانش آموزان استان بود و بیشتر زحمات را خودش کشیده است که نتیجه اش افتخاربرای استان و کشورش بود.
وی ادامه داد : فائزه نه تنها در جنبه درسی رشد خوبی دارد بلکه حافظ بخشی از قرآن کریم هم می باشد و نماز اول وقت را هیچگاه ترک ننموده است.
در پایان نیز پایگاه خبری زاهدانه این روز را به تمام دختران ایران زمین تبریک عرض می کند.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark