کد مطلب: 31376
 
اجرای شانزدهمین طرح پاک‌سازی مناطق آلوده در زاهدان
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان گفت: شانزدهمین طرح پاک سازی مناطق آلوده و جمع آوری معتادین پرخطر در زاهدان اجرا شد.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۲۲
اجرای شانزدهمین طرح پاک‌سازی مناطق آلوده در زاهدان
 
به گزارش زاهدانه به نقل از شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان، محمدحسین اشرفی اظهار داشت: در آستانه ایام نوروز و ضرورت پاک‌سازی مناطق آلوده از وجود معتادان پر خطر و کارتن خواب به عنوان یک مطالبه عمومی، شانزدهمین طرح جمع‌آوری معتادین پرخطر و کارتن خواب از پاتوق‌های مصرف مواد مخدر جمع‌آوری و به مرکز غربالگری هدایت شدند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان افزود: پس از انجام تشریفات قانونی 40 نفر از معتادین به مرکز درمان و کاهش آسیب تل سیاه زاهدان اعزام و تعداد 10 نفر نیز که به تشخیص پزشک در شرایط مناسب‌تری به سر می‌بردند، با هماهنگی اداره بهزیستی استان به یکی از کمپ‌های ترک اعتیاد معرفی شدند.

این مسئول اضافه کرد: از اسفند ماه سال گذشته تا کنون طی 15 مرحله اجرای طرح‌های پاکسازی مناطق آلوده در شهرستان‌های زاهدان، زابل، ایرانشهر، سراوان و میرجاوه، تعداد 498 نفر معتاد جمع‌آوری و به مرکز درمان تل سیاه اعزام شده‌اند.

وی ادامه داد: از این تعداد 383 نفر پس از طی دوره درمان با نظر پزشک مستقر در مرکز و موافقت مقام قضایی ترخیص و تحویل خانواده‌های شان شده‌اند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان در پایان اذعان داشت: برای انجام امور درمانی و پشتیبانی بیماران تل سیاه از ابتدای سال‌جاری تاکنون مبلغ 3 میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شده است.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark