کد مطلب: 29126
 
همزمان با شهادت امام رضا(ع)
مراسم عزاداری شهادت امام رضا (ع) در زاهدان برگزار شد
در سالروز شهادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت ضامن آهو، سلطان خراسان حضرت علی ابن موسی الرضا (ع)مردم ولایتمدار زاهدان با عزدارای، نوحه خوانی و سینه زنی، اشک ماتم ریختند.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۲ ساعت ۲۲:۱۴
 
مراسم عزاداری شهادت امام رضا (ع) در زاهدان برگزار شد
به گزارش زاهدانه ، امروز ( 12 دی ماه ) همزمان با سالروز شهادت امام رضا (ع) با سخنرانی آیت‌الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان، این مراسم معنوی در مسجد جامع زاهدان برگزار شد.

امام جمعه زاهدان در این مراسم اظهار کرد: ما درمورد ائمه اطهار اعتقاداتی داریم که به تشریح تعدادی از آنها می‌پردازیم، نخستین اعتقاد ما این است که تمامی امامان ما ازسوی پیامبر(ص) معرفی شدند.

وی افزود: دومین مورد این است که قدرت پاسخگویی را دارند زیرا دانش این بزرگواران مانند مدرسه اکتسابی نیست که محدود و ذهن دچار انحصار باشد، و خدا نسبت به دانش حضرت رسول(ص) فرمود، از لحاظ علمی در بالاترین افق و جایگاه قرار دارد، آنچه که امامان نیاز بود بدانند، خداوند یکجا به آنها عنایت کرد.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: سومین مورد اینکه ما معتقدهستیم این بزرگواران دارای علم محالم یعنی هم از گذشته و آینده خبر دارند و به همه مسائل آگاه هستند به طوری که امام رضا (ع) به دعبل خزاعی که برای سرودن شعری خدمت ایشان رسیده بود فرمود، محل دفن من در طوس (مشهدمقدس) است.

سلیمانی تصریح کرد: اهل بیت (ع) محدودیت گویش ندارند و در انحصار یک زبان خاص نبوده و با زبان پرندگان، اجنه و...صحبت می‌کردند.

در این آیین مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در سوگ هشتمین پیشوای مسلمانان حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) به مداحی و نوحه خوانی پرداختند.

مراسم سوگواری امام مهربانی ها، ضامن آهو ، شاه خراسان حضرت علی بن موسی الرضا (ع) امشب نیز در مساجد مختلف بویژه مسجد امام رضا(ع) و حسینه رضویه ( خراسانی ها ) زاهدان برگزار شد.

انتهای پیام/

Share/Save/Bookmark