کد مطلب: 47496
 
معاون هماهنگ‌کننده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان :
بیش از 400 برنامه محوری در هفته دفاع مقدس در استان اجرا می شود/ اعطای 23 میلیارد تومان وام قرض الحسنه به جهاد گران اقتصادی
معاون هماهنگ‌کننده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان از آغازبرنامه های هفته دفاع مقدس با شعار ما می توانیم خبر داد و گفت: در هفته دفاع مقدس بیش از400 برنامه محوری در سیستان و بلوچستان اجرا خواهد شد.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۳
 
به گزارش زاهدانه، عوضعلی فقیری در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران در سالن اجتماعات مهمانسرای سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در خصوص تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس اظهار داشت: دفاع مقدس به عنوان یکی از بزرگترین عرصه‌هایی است که توانست انقلاب ما را بیمه و در جهان مطرح کند.
وی گفت: دفاع مقدس تلاش و کوشش همه جانبه امت شهیدپرور ایران در برابر هجوم همه‌جانبه استکبار شرق و غرب که به نیت نابودی انقلاب اسلامی جنگ را طرح‌ریزی کردند، است.

نقش کلیدی امام راحل در پیروزی میدان نبرد

معاون هماهنگ‌کننده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان مهمترین هدف استکبار از طراحی جنگ بر علیه ایران را از بین بردن انقلاب اسلامی، تجزیه کشور و ملحق کردن قسمت‌هایی از ایران به خاک عراق عنوان کرد و افزود: از آنجایی که دشمن در دوران دفاع مقدس از هیچ کوششی برای اجرای اهداف خود چشم پوشی نکرد اما باز هم به نتیجه دلخواه خود نرسید و ایران اسلامی پیروز میدان نبرد شد.
وی اولین مولفه پیروزی ملت ایران در مقابل استکبار را توکل و اعتقاد به خداوند عنوان کرد و گفت: ایستادگی، از خودگذشتگی، داشتن روحیه شهادت طلبی و ولایت پذیربودن رزمندگان و ملت آگاه ایران اسلامی از دیگر عوامل مقاومت در برابر استکبار است.
فقیری ادامه داد: گرامیداشت دوران دفاع مقدس یک پشتوانه قوی برای ملت ایران است تا امروز در جنگ نرم دشمن نیز آن روحیه استکبارستیزی را تقویت کرده و در سنگر دفاع قرار گیرند.

اجرای 400 برنامه محوری در هفته دفاع مقدس

وی با اشاره به اینکه آغاز هفته دفاع مقدس با شعار «ما میتوانیم» برنامه ریزی شده است، ادامه داد: در طی این هفته 400 برنامه محوری در سیستان و بلوچستان اجرایی خواهد شد که مهمترین این برنامه ها رژه نیروهای مسلح می باشد.
وی در ادامه برگزاری یادواره شهدای روحانی، همایش نقش روحانیت در دوران دفاع مقدس، غبارروبی گلزار شهدا، نشست مادران پرچم‌دار، برپایی نمایشگاه‌های هفته دفاع مقدس را از جمله برنامه‌های گرامیداشت این هفته در استان عنوان کرد.
این مسئول حضور اقشار مختلف بسیج و سپاه را در نماز جمعه، برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی با سران طوایف و برگزاری نشست‌ با علمای اهل سنت، نشست فرماندهان دوران دفاع مقدس، بیان خاطرات ناگفته دوران دفاع مقدس، حضور فرماندهان دفاع مقدس در برنامه شب‌های کویر که برای اولین بار امسال در هفته دفاع مقدس اجرایی می‌شود را از دیگر برنمه های این هفته بیان کرد.

اعطای 23 میلیارد تومان وام قرض الحسنه به جهادگران اقتصادی

معاون هماهنگ‌کننده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان از افتتاح تعدادی از عرصه‌های اشتغال‌زایی و کارآفرینی در در هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: در سطح استان بانک اطلاعاتی از نقاطی که نیاز به اشتغال دارند، جمع‌آوری شده و برای ایجاد اشتغال و محرومیت‌زدایی قرارگاهی به نام قرارگاه کوثر در استان فعال می باشد.
وی رونمایی از چند کتاب در زمینه دفاع مقدس را از دیگر برنامه ها عنوان کرد و افزود: نسل جدید ما با جوانان و نسل دوران دفاع مقدس نه تنها هیچ تفاوتی ندارند بلکه با بسیاری از مسائل آشنایی کامل داشته و دشمن را بهتر می‌شناسند لذا این نسل هم قطعا در پاسداری انقلاب بیش از پیشینیان کوشا بوده و خواهد بود.
فقیری خاطر نشان کرد: اگر نسل امروزبه خوبی هدایت و روحیه خودباوری در آنها تقویت شود، استعدادها و توانایی‌های بسزایی دارند که با بکارگیری آنها می‌‎توان در مقابل جنگ نرم دشمنان ایستادگی کرد.
وی در پایان اعطای 23 میلیارد تومان وام قرض الحسنه به متقاضیان در عرصه اقتصاد مقاومتی را از مهمترین برنامه های این عرصه عنوان کرد.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark