کد مطلب: 59998
 
نماینده اهل سنت سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان عنوان کرد:
رعایت پروتکل های بهداشتی دستوری دینی و اسلامی/مسئولان برای واکسیناسیون سریع مردم اقدام کنند
مولو نذیر احمد سلامی گفت: روزانه شاهد فوت بسیاری از افراد هستیم اما با رعایت موازین بهداشتی بسیاری از مشکلات کاهش می یابد بنابراین مردم باید در خانه بمانند و استفاده از ماسک و دستورات بهداشتی را جدی بگیرند.
تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۵
 
مولوی نذیر احمد سلامی نماینده اهل سنت سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان در گفت و گو با زاهد نیوز، بیان کرد: سیستان و بلوچستان با بحران شیوع کرونای جهش یافته درگیر است که این ویروس سرعت انتقال بسیار بالایی دارد و بسیاری از مردم در شهرها و روستا ها مبتلا شده و آمار مبتلایان و فوتی ها در حال افزایش است.

وی افزود: مردم استان باید محدویت ها را رعایت کنند و اجرای شیوه نامه های بهداشتی را جدی بگیرند چراکه این برای حفظ سلامت خود، مردم استان و حتی هموطنان کل کشورلازم و ضروری است و فشار کاری کادر درمانی را پایین تر می آورد اگر این وضعیت تداوم داشته باشد این ویروس به سایر استان ها سرایت کرده و فاجعه به وجود می آید.

وی خاطرنشان کرد: مردم استان پروتکل های بهداشتی را به طور جدی رعایت کنند و واکسیناسیون را انجام دهند و بعد از زدن واکسن نیز باید بهداشت را رعایت کنند و فکر نکنند که اجباری در استفاده از ماسک و رعایت موازین بهداشتی ندارند بلکه باید همچنان بر اجرای این موازین اصرار داشته باشند.

مولوی سلامی رعایت پروتکل های بهداشتی را دستوری دینی و اسلامی دانست و تاکید کرد: هم استانی ها باید تا رفع این بران همچنان از حضور در تجمعات خودداری و توصیه های بهداشتی را رعایت کنند و به حال خود، خانواده و مردم رحم کنند علاج این بیماری، رعایت شیوه نامه های بهداشتی است.

وی اذعان کرد: رعایت موازین بهداشتی دستوری دینی و اسلامی است و خداوند و پیامبر اکرم(ص) نیز بر اجرای دستورات بهداشتی برای علاج بیماری ها تاکید داشته اند، تجمعات برگزار نشود اگر از ابتدا پروتکل ها رعایت می شد با این بحران و مرگ هم استانی ها مواجه نمی شدیم.

وی ادامه داد: روزانه شاهد فوت بسیاری از افراد هستیم اما با رعایت موازین بهداشتی بسیاری از مشکلات کاهش می یابد بنابراین مردم باید در خانه بمانند و استفاده از ماسک و دستورات بهداشتی را جدی بگیرند.

مولوی سلامی تصریح کرد: مسئولان استان باید برای واکسیناسیون سریع مردم اقدام  و هر چه سریعتر همه رده های سنی این واکسن را دریافت کنند، بدون شک تعطیلی ها می تواند تجمعات را کمتر و بیماری را کنترل کند.


انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark