کد مطلب: 61878
 
ورود ممنوعی که ممنوع نیست!
کوچه های کلان شهر زاهدان در قلمرو کامیون ها
زاهدان شهری مستثنی از قانون عدم حق ورود وسایل نقلیه سنگین به داخل محدوده شهری است.
تاریخ انتشار : شنبه ۸ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۸
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زاهدنیوز، آلودگی صوتی، افزایش ترافیک، بروز تصادفات فراوان، ازبین‌بردن مبلمان شهری تنها گوشه‌ای از مشکلات تردد و پارک وسایل نقلیه سنگین در سطح شهر زاهدان است که اغلب اوقات به خسارت‌های جانی و مالی برای شهروندان منجر می‌شود.

ازآنجایی‌که رانندگان کامیون‌ها پس از رانندگی شبانه‌روز در جاده‌ها دچار خواب‌آلودگی می‌شوند، بنابراین تردد آنان در داخل شهر خطرات بسیاری را هم برای رانندگان و هم برای شهروندان به همراه دارد و سلامتی آنها را به خطر می‌اندازد و خسارات جبران‌ناپذیر و دلخراشی را در پی دارد.

ورود کامیون و تریلر به مناطق مسکونی با وجود محدودیت تردد این قبیل وسایل نقلیه به محدوده‌های شهری امروز به یکی از دغدغه‌های اصلی شهروندان زاهدانی تبدیل شده است و بیشتر ساکنان در حواشی شهر نسبت به این موضوع گلایه دارند.

تردد کامیون‌ها در مناطق شهری، جز در برخی موارد ممنوع است؛ بااین‌وجود در برخی از مناطق شهری زاهدان تردد غیرقانونی کامیون‌ها آرامش شهروندان را سلب کرده است.

شهروندان زاهدانی از تردد وسایل نقلیه سنگین به محدوده شهری گلایه دارند که گویی اینجا شهری مستثنی از قانون عدم حق ورود وسایل نقلیه سنگین به داخل محدوده شهری است.

شهروندان زاهدانی از تردد وسایل نقلیه سنگین به محدوده شهری گلایه دارند

بختیاری یکی از شهروندان زاهدانی به خبرنگار ما با اشاره به نبود امنیت جانی و مالی ناشی از پارک و تردد کامیون‌ها گفت: پارک کامیون‌ها در محله‌های مسکونی و کوچه‌های انقلاب به سبب کاهش دید افراد پیاده، هنگام عبور از خیابان‌ها خطر وقوع تصادفات را بیشتر می‌کند.

ساکن منطقه خیابان مزاری یکی از معترضان اصلی نسبت به پارک کامیون همسایه در کوچه خود است؛ او می‌گوید: هنگام هر بار ورود و خروج کامیون به کوچه، آرامش و آسایش بر اهالی خانه حرام می‌شود.

از جوانان ساکن در این کوچه هم از دیگر معترضان به این موضوع است و می‌گوید: نگران بازی کودکانمان داخل کوچه هستیم و با شنیدن صدای کامیون همسایه بی‌درنگ به داخل کوچه پریده تا خدای‌ناکرده حادثه‌ای برای فرزندمان رخ ندهد.

وی افزود: باتوجه‌به جثه کوچک کودکان، حضور آنها در دوروبر و حتی زیر کامیون برای بازی‌های کودکانه همچنین محدودیت دید راننده کامیون احتمال بروز حادثه هنگام تردد این قبیل وسایل نقلیه به کوچه به‌ویژه هنگام حرکت با دنده‌عقب برای افراد خردسال دور از انتظار نیست.

ورود کامیون به معابر شهری ممنوع است

محمدعلی بزی، رئیس پلیس راهنمایی‌ورانندگی فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به ورود وسایل نقلیه سنگین بیان کرد: همه مناطق زاهدان ورود کامیون به داخل شهر ممنوع است و هیچ وسیله نقلیه سنگینی حق ورود به محدوده شهری را ندارد و در صورت ورود باید برابر مقررات با متخلف برخورد شود.

وی افزود: باتوجه‌به روز و وضعیت آب‌وهوایی مجوز تردد برای این وسایل نقلیه سنگین صادر می‌شود. بزی تصریح کرد: بیشتر رانندگان شاید به قوانین و مقررات آشنایی لازم را نداشته باشند یا اطلاعات کافی ندارند با اعمال قانون آموزش و نکات را انتقال می‌دهیم.

به گفته رئیس پلیس راهنمایی‌ورانندگی فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان؛ یکی از مواردی که پلیس راهور مدنظر دارد ارتقا سطح فرهنگی و آموزشی ترافیک برای شهروندان است که این آموزش‌ها را از مدارس شروع و به‌تدریج به‌مراتب بالاتر ارتقا می‌دهیم.

بزی خاطرنشان کرد: طبق آخرین ابلاغیه آیین‌نامه راهور، عدم استفاده از کمربند ایمنی در ردیف اول خودرو، سرنشین باید از کمربند ایمنی استفاده کند.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark