کد مطلب: 60338
 
نماینده اهل سنت سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان عنوان کرد:
دولت در هشت سال گذشته در عمل به وعده هایش کوتاهی کرد/توصیه های رهبر انقلاب چراغ راه دولتمردان است
مولوی نذیر احمد سلامی گفت: توصیه مقام معظم رهبری به اعضای هیئت دولت دو اصل ارزشمندی است که در نظام مبتنی بر اسلام باید در ارکان دولتی حاکم باشد.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۳۵
 
مولوی نذیر احمد سلامی نماینده اهل سنت سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان در گفت و گو با زاهد نیوز، بیان کرد: توصیه مقام معظم رهبری به اعضای هیئت دولت چراغ راه و دو اصل ارزشمندی است که در نظام مبتنی بر اسلام باید در ارکان دولتی حاکم باشد، مردمی بودن یعنی فاصله ای میان مردم و دولتمردان نباشد و مسئولان در میان عامه جامعه رفته و ملت احساس کنند دولتمردان در سطح آنان بوده  و به راحتی برای حل مشکلات به وزرا دسترسی داشته باشند.

وی افزود: واسطه و کاغذ بازی برای دسترسی بین مردم و مسئولان نباشد و آحاد جامعه بدون محدودیت بتوانند با مسئولان دولتی ملاقات کنند دولتمردان منتظر مطالبه گری مردمی نباشند بلکه خود در میان ملت حاضر شوند و مشکلات را جویا شده و به دنبال حل آن باشند.

وی خاطرنشان کرد: فاصله ای نباید میان مردم و وزرا و هیئت دولت  وجود داشته داشته باشد، ساده زیستی یکی از اصول مهم حکمرانی در نظام اسلامی است، اسلام همگان را توصیه به دوری از اشرافی گری و اسراف دعوت می کند، تجمل گرایی در زندگی مردم و مسئولان وجود نداشته باشد.

مولوی سلامی تاکید کرد: ثروت به اندازه ای که بتواند معیشت زندگی را در پیش ببرد کافی است اما تجمل گرایی بی حد و اندازه در تمام ارکان زندگی برای مردم و مسئولان طبق سفارشات دین اسلام نکوهش شده و سبب هدر رفت و اسراف مال و عقب ماندن از ضروریات زندگی و جامعه خواهد شد.

وی ادامه داد: مردم از راه روش حاکمان و مسئولان تبعیت می کنند و چنانچه آنان خوی اشرافی گری را در پیش بگیرند ملت نیز به این سمت سوق پیدا می کنند، ساده زیستی برای دولتمردان که الگوی جامعه هستند بسیار ضروری و مهم است.

وی اذعان کرد: کوتاهی دولت گذشته در بخش اقتصادی آشکار بود و رییس جمهور پیشین به وعده های خود در طول صد روز و نه هشت سال عمل نکرد اکنون دولت سیزدهم باید تلاش خود را برای جبران این کوتاهی ها به کار ببندد و کاستی های موجود در بخش های مختلف و علل افول اقتصاد کشور را شناسایی و برطرف کند، دولتمردان جلوی افزایش قیمتها را بگیرند و با اندیشه ای تازه و انتخاب روش های نوین سبب پیشرفت اقتصاد کشور شود.

مولوی سلامی تصریح کرد: بهره گیری از نیروی جوان و نخبه در کنار افراد باتجربه می تواند در ساخت آینده ای خوب در کشور موثر باشد چرا که انگبزه قوی در جوانان در شکوفایی جامعه، کار تولید و عمران و آبادانی موثر است و علل تاکید رهبر انقلاب نیز همین است.
Share/Save/Bookmark