کد مطلب: 37253
 
روحانی مجاهد و عارفی که فرماندهی سه لشکر را بر عهده داشت
در عملیات "رمضان" فرماندهی قرارگاه فتح سپاه را برعهده داشت که چند یگان رزمی سپاه را اداره می‌کرد به طوری‌که شگفتی فرماندهان نظامی اعم از ارتش و سپاهی را از این‌که یک روحانی فرماندهی سه لشکر برعهده دارد را برمی‌انگیخت.
تاریخ انتشار : شنبه ۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۱۶
به گزارش زاهدانه ، در هر کشوری شناخت اسطوره‌های مقاومت برای نسل‌های آینده یک ضرورت است.

آشنایی با اسطوره‌های شهادت و مقاومت ایران اسلامی که ویژگی منحصر به فرد ایمان و معنویت را با آمادگی رزمی و دفاعی خود تلفیق کردند برای نوجوانان و جوانان کشورمان، جذاب و مفید است.

اگرچه همه شهدا و جانبازان و آزادگان و ایثارگران مقاوم و سربلند و عزیز، ستارگان آسمان ایران اسلامی هستند و هرکس در هر شغل و مسئولیتی که قرار دارد و نفس می‌کشد، مدیون این فداکاری‌ها و از جان‌ گذشتگی‌ها است.





سردار شهید "مصطفی ردانی‌پور"


در سال 1337 در یکی از محلات منطقه مستضعف‌نشین شهر "اصفهان" متولد شد.
 
او که از لحاظ مذهبی، خانواده مقید و متدین داشت به تحصیل علوم دینی پرداخت و سال اول طلبگی را در حوزه علمیه اصفهان سپری کرد و سپس جهت بهره‌مندی از محضر فضلا و بزرگان راهی شهر قم شد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی با عضویت در شورای فرماندهی سپاه یاسوج فعالیت‌های همه‌جانبه خود را آغاز کرد و در مدت مسئولیت یک ساله‌اش در سمت فرماندهی سپاه یاسوج اقدامات مؤثری را به انجام رساند.

با شروع غائله کردستان به آن‌جا رفت و سهم زیادی در نگه داشتن برادران رزمنده در منطقه کردستان ایفا کرد و با شروع جنگ تحمیلی به همراه عده‌ای از همرزمان خود از کردستان به جنوب رفت.




در عملیات "ثامن‌الائمه" (شکست محاصره آبادان) و "طریق القدس" با سمت فرماندهی گردان فعالانه انجام وظیفه کرد و در هر دو عملیات مجروح شد.   
 
ردانی‌پور همواره در عملیات‌ها حضوری فعال داشت. صحنه‌های فداکارانه نبرد "عین‌خوش" یادآور دلاوری‌های وی و همرزمانش در عملیات "فتح‌المبین" است که در کنار شهید خرازی فرمانده تیپ امام حسین(ع) رزمندگان اسلام را هدایت و فرماندهی می‌کرد.

در همین عملیات برادر کوچکترش شهید شد و خود او نیز به شدت مجروح و در اثر همین جراحت از ناحیه یک دست به درجه جانبازی رسید و با همان حال برای شرکت در عملیات "بیت‌المقدس" به جبهه شتافت.

پس از آن در عملیات "رمضان" فرماندهی قرارگاه فتح سپاه را برعهده داشت که چند یگان رزمی سپاه را اداره می‌کرد به طوری‌که شگفتی فرماندهان نظامی اعم از ارتش و سپاهی را از این‌که یک روحانی فرماندهی سه لشکر را برعهده دارد را برمی‌انگیخت.




او در عملیات "محرم"، "والفجر 1" و "والفجر 2" شرکت داشت و  تا لحظه شهادت هرگز جبهه را ترک نکرد.
 
سرانجام دو هفته پس از ازدواج در عملیات "والفجر 2" در تاریخ 15 مرداد 1362 در منطقه "حاج‌عمران" مظلومانه به شهادت رسید و در زمره شهدای مفقود الجسد پیداست.



 


روحش شاد و راهش پر رهرو باد.

 

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark