کد مطلب: 55983
 
ورود مقامات عالی‌رتبه کشوری و سفرای هند و افغانستان به بندر چابهار
هیئتی متشکل از مقامات عالی رتبه کشوری و سفرای کشورهای هند و افغانستان امروز در استقبال از ورود کشتی حامل محموله گندم اهدایی ترانزیتی هند به افغانستان وارد بندر چابهار شدند.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۸
 
به گزارش زاهدنیوز،هیئتی متشکل از مقامات عالی رتبه کشوری و سفرای کشورهای هند و افغانستان امروز در استقبال از ورود کشتی حامل محموله گندم اهدایی ترانزیتی کشور هند به افغانستان وارد بندر چابهار شدند.

مهرداد تقی‌زاده معاون محترم حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی، محمدعلی حسن‌زاده معاون امور بندری و مناطق ویژه اقتصادی و عضو هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی، نصیر احمد نور سفیر افغانستان، جابر انصار رایزن بازرگانی افغانستان، سائوراب کومار سفیر کشور هند و دووش اوتام معاون سفیر افغانستان، احمد آفتاب وابسته اقتصادی هند و جمعی از مسئولین کشوری و استانی وارد فرودگاه چابهار و مورد استقبال مسئولان استانی و محلی قرار گرفتند.

کشتی "بهشاد" حامل محموله ترانزیتی گندم اهدایی کشور هند به افغانستان از بندر "کاندلای" هند هفتم آبان‌ماه به مقصد بندر چابهار حرکت که صبح چهارشنبه، دهم آبان ماه وارد بندر چابهار خواهد شد. این محموله شامل 645 کانتینر 20 فوت است که پس از تخلیه همزمان توسط حمل جاده‌ای و از مرز "میلک" واقع در شمال سیستان و بلوچستان به افغانستان ترانزیت می‌شود.

بندر چابهار بهترین و امن‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین مسیر حمل کالاهای ترانزیتی بین کشورهای هند و افغانستان و راه دسترسی به کشورهای آسیای جنوب شرقی و کشورهای CIS است.

ورود محموله 110 هزار تنی گندم ترانزیتی نقطه عطف توسعه فعالیت‌های ترانزیتی بندر چابهار است که تسریع در فرآیندها و ارائه خدمات مطلوب موجبات گسترش مبادلات تجاری در جذب تجار و استفاده از مسیر ترانزیتی بندر چابهار را فراهم خواهد آورد.

هیئت مذکور عصر امروز با هدف معرفی قابلیت‌ها و پتانسیل‌های بندر چابهار از زیرساخت‌ها و تجهیزات طرح و توسعه بندر شهید بهشتی چابهار، اسکله مسافری بین‌المللی دریایی بندر شهید کلانتری بازدید به عمل آوردند.

منبع:تسنیم
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark