کد مطلب: 61913
 
رئیس پلیس راهور سیستان و بلوچستان مطرح کرد:
نداشتن کلاه ایمنی علل اصلی مرگ و میر موتورسواران
رئیس پلیس راهور سیستان و بلوچستان گفت: بیشترین علل مرگ و میر موتورسواران عدم استفاده از کلاه ایمنی است.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۵۷
 
محمدعلی بزی در گفتگو با خبرنگار زاهدنیوز بیان کرد: بر اساس قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات، رانندگی با وسایل نقلیه بدون داشتن مجوز یا همان گواهینامه جرم بوده و دارای مجازات است.

به گفته وی؛ رانندگانی که فاقد گواهینامه هستند خودروهایشان متوقف و به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

بزی با اشاره به خودروهایی که روشنایی کافی و گواهینامه ندارند، تصریح کرد: برای این اشخاص پرونده تشکیل و برابر مفاد قانون مجازات اسلامی برایشان مجازات در نظر گرفته می‌شود.

رئیس پلیس راهور سیستان و بلوچستان ادامه داد: کلاه ایمنی یکی از موارد ضروری که جز ملزومات راکبان موتورسیکلت است، بالاترین آمار مرگ‌ومیر راکبان موتورسیکلت عدم استفاده از کلاه ایمنی که باعث جلوگیری از صدمات به سروصورت این اشخاص می‌شود.

وی گفت: موتورسیکلت‌هایی که فاقد سیستم روشنایی هستند و در شب رانندگی می‌کنند، قادر به تشخیص اشیا و وسایل نیستند درحالی‌که فاقد راهنما باشند و قصد گردش‌به‌چپ و راست را داشته باشند رانندگان از قصدشان آگاهی ندارند و باعث بروز اتفاقات ناگواری می‌شود.

بزی با اشاره به رانندگانی که فاقد گواهینامه هستند، افزود: از عواقبی که ممکن است برایشان مشکلات پیش خواهد آمد، عدم پرداخت خسارت نداشتن گواهینامه است درصورتی‌که بیمه داشته باشد؛ اما گواهینامه مجاز نداشته باشند قابلیت پرداخت دیه و خسارت‌های جانبی از سمت بیمه نخواهند داشت.

این مسئول نظامی تشریح کرد: یکی از موارد تشدید مجازات رانندگان نداشتن گواهینامه رانندگی که بیش از دو سوم مجازات مقرر در قانون‌گذاری برای آنها در قانون پیش‌بینی کرده است که تلفات و ضربات جبران‌ناپذیری برای این افراد خواهد داشت.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark