کد مطلب: 45803
 
امام جمعه زاهدان:
امام خمینی (ره) هیچ وقت از قدرت مردمی غافل نشد
امام جمعه زاهدان گفت: امام راحل در انقلاب خود از قدرت واقعی مردم استفاده کرد و هیچ وقت از قدرت مردمی غافل نشد، امام عجیب با مردم انس پیدا کرد به طوری که محور فعالیت‌های ایشان مردم بود.
تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۳
امام خمینی (ره) هیچ وقت از قدرت مردمی غافل نشد
 
به گزارش زاهدانه به نقل از فارس، آیت الله عباسعلی سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلای قدس زاهدان ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به دهه غبار روبی و عطرافشانی مساجد در آستانه ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: مسجد مرکز حضور و غیاب و کانون ارتباط مومنین و مومنات با هم است، هر چه مشارکت مردم در مساجد بیشتر باشد بهره از عزت معنوی آنها بیشتر خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مسجد یعنی تقواگرایی و علم‌گرایی گفت: مسجد کانون اتحاد و وحدت است و در آن تفرقه و اختلاف جایی ندارد، مسجد شناسنامه شخصی ندارد بلکه کانون اجتماع مومنین و مومنات است.

این مسئول ادامه داد: اگر خادمان، هیئت امنا و مردم بین هم در مسجد تفرقه بیندازند، مسجد در آخرت بر علیه آنها شفائت خواهد داد که الحمدالله در سیستان و بلوچستان این اتحاد وجود دارد.

امام جمعه زاهدان اقدام گلباران قبور اهل بیت در کشور عراق از سوی علما و ریش سفیدان اهل سنت تحسین کرد و گفت: این کار میزان ارادت اهل سنت به ائمه معصومین (ع) را نشان می‌دهد.

سلیمانی با اشاره به سالروز رحلت امام خمینی، بیان کرد: امام خمینی انقلاب اسلامی را بر اساس تجربه نهضت مشروطه و نهضت نفت در ایران پایه‎گذاری کرد.

خطیب نماز جمعه زاهدان ادامه داد: امام راحل در انقلاب خود از قدرت واقعی مردم استفاده کرد و هیچ وقت از قدرت مردمی غافل نشد، امام عجیب با مردم انس پیدا کرد به طوری که محور فعالیت‌های ایشان مردم بود.

وی گفت: امام خمینی مردم را قدرت و سرمایه و پشتیبان انقلاب می‎دانست، ایشان مردم را خوب شناخته و آنها را کشف و از قدرت آنها به نحو احسن استفاده کرد.

سلیمانی اضافه کرد: انقلاب امام خمینی(ره) لحظه‎ای نبود، بلکه سیاست امام خمینی امتداد انقلاب بود، سیاست امام خمینی کنار گذاشتن انقلاب پس از پیروزی نبود، ایشان انرژی مردم را در بی جهت هدر نمی‌داد، بلکه در مسیر استکبار ستیزی به جریان در آورد.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark