کد مطلب: 40123
 
رزمایش الی بیت‌المقدس در بیش از ۵۱۳ ناحیه سراسر کشور اجرا می‌شود
جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: امسال رزمایش الی بیت‌المقدس در بیش از ۵۱۳ ناحیه توسط یک‌هزار و ۵۰۷گردان واکنش سریع بیت‌المقدس اجرا می‌شود.
تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۳۷
رزمایش الی بیت‌المقدس در بیش از ۵۱۳ ناحیه سراسر کشور اجرا می‌شود
 
به گزارش زاهدانه ، سردار علی فضلی امروز در بازدید از رزمایش الی بیت‌المقدس با گرامی‌داشت یاد و خاطره 3هزار شهید گلگون‌کفن زنجان در سخنانی اظهار کرد: آمادگی گردان بیت‌المقدس که بخش رزمی و نظامی بسیجیان سراسر کشور را تشکیل می‌دهند دارای عقبه و عمق در ساختار بسیج است.
 
وی به نحوه شکل‌گیری گردان‌های واکنش سریع بیت‌المقدس اشاره کرد و گفت: از میان دسته‌های رزمی پایگاه مقاومت بسیج که گردان‌های عاشورا و الزهرا(س) را تشکیل می‌دهند گردان‌هایی که مستعدتر و برتر باشند به‌عنوان گردان‌های واکنش سریع بیت‌المقدس مجوز می‌گیرند.
 
جانشین بسیج مستضعفین بیان کرد: رزمایش‌های امسال غیرمتمرکز بوده در بیش از 513 ناحیه بسیج و توسط یک‌هزار و 507 گردان واکنش سریع بیت‌المقدس اجرا می‌شود که هرکدام از این نواحی به‌نسبت استعداد و جمعیت فرآیندی را باید بگذرانند تا مجوز رزمایش برایشان صادر شود.
 
وی ابراز کرد: برای اجرای رزمایش‌ها 4 دوره در نظر گرفته شده که 3 دوره آموزشی قبل از اجرای رزمایش و دوره چهارم اگر سایر مؤلفه‌ها انجام شود مجوز رزمایش صادر می‌شود.
 
فضلی با اشاره به برآورد اطلاعاتی سناریوی رزمایش عنوان کرد: بعضی از استان‌ها باید شرایط دفاعی برخی شرایط امداد و نجات و برخی دیگر نیز باید شرایط امنیتی را اجرا کنند.
 
وی در مورد آمادگی نیروهای سپاه اظهار کرد: در آمادگی سپاه همین بس که ایران اسلامی امروز در نهایت امنیت به سر می‌برند.
 
جانشین سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: در زمان کنونی تشکیل بسیج جهان اسلام عملیاتی شده است و ما امروز در یک وحدت رویه و همدلی با سایر کشورهای مسلمان به سر می‌بریم و با یکدیگر تبادل اطلاعات و فرهنگ داریم.
 
وی با اشاره به برخی اقدامات ابتکاری در اجرای رزمایش‌ها بیان کرد: در اجرای رزمایش‌ها سعی کردیم از حداقل مهمات بهره‌مند شویم تا مهمات را برای مواقع ضرور داشته باشیم.
 
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark