کد مطلب: 54083
 
در اولین مراسم محوری دهه فجر مطرح شد
ریشه کن کردن بیسوادی، دستاورد بزرگ انقلاب در سیستان وبلوچستان/ تداوم حیات انقلاب در گرو تبعیت از رهبری است
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی زمینه سواد آموزی برای تمام افراد مهیا شده بگونه ای که در استان بیسواد زیر 50 سال نداریم.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۱
 
به گزارش زاهدانه، صبح امروز همزمان با سراسر کشور زنگ گلبانگ انقلاب در مدارس شهرستان زاهدان و نواخته و دانش آموزان اقدام به برگزاری جشن و سرور کردند.
معاون سیاسی استانداری سیستان و بلوچستان در اولین مراسم محوری دهه فجر استان که در مدرسه دخترانه مطهره زاهدان برگزار شد رمز پیروزی انقلاب را ایمان، اعتقاد و وحدت کلمه عنوان کرد و اظهار داشت: تبعیت از رهبر انقلاب اسلامی، توجه به ضرورت ها و خواسته های مردم متناسب با مقتضیات زمان و پایبندی به اعتقادات اسلامی باید سرلوحه امورات قرار گیرد.
علی اصغر جمشیدنژاد با اشاره به اینکه انقلاب دوران پر خاطره برای افرادی است که در آن موقع حضور داشتند، گفت: امروز اکثریت جمع حاضر از نسل چهارمی هایی هستند که فاصله زیادی با آن دوران و ضرورت هایی دارند که منجر شد یک حکومت 2500 ساله شاهنشاهی ساقط و جمهوری اسلامی استقرار پیدا کند.


وی دوازدهم بهمن ماه را روز پیروزی بزرگ ملت ایران دانست و افزود: در طی 10 روز مردم با راهنمایی های امام راحل همه محدودیت ها را درهم شکسته و به پیروی از امام، انقلاب را به پیروزی رساندند.
این مسئول با اشاره به نقش پررنگ حضرت امام(ره) در به ثمر نشستن انقلاب اسلامی بیان کرد: اگر امام نبود یقینا مردم نمی توانستند انقلاب ره به پیروزی برسانند.
جمشید نژاد همراهی مردم با امام و اعتقادات و باورهای اسلامی را دو عامل مهم در به ثمر نشستن انقلاب بیان کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نیز در مراسم سی و هشتمین شکوه فجر انقلاب با اشاره به دستاوردهای بی نظیرانقلاب اسلامی طی این سالها گفت: به برکت انقلاب اسلامی پیشرفت ها و دستاوردهای زیادی به دست آوردیم که در این مدت کوتاه بیان آنها امکان پذیر نیست.
علیرضا نخعی ادامه داد: انقلاب باعث شد یک حکومت دیکتاتورو ستم شاهی 2500 ساله به پایان برسد و یک نظام مردمی اسلامی که شعار و محوریت آن حاکمیت مردم در پرتو اسلام است روی کار بیاید.


وی با بیان اینکه برای پیروزی و استمرار این انقلاب صدها هزار نفر از جوانان جان دادند، افزود: امروز به برکت همین انقلاب دارای آزادی و استقلال هستیم.
این مسئول یکی از مهمترین مشخصه های انقلاب را فرهنگی بودن آن عنوان کرد و ادامه داد: نظام و انقلاب دنبال توسعه و پیشرفت فرهنگی است تا بهترین فرهنگ که برگرفته از دین، اسلام و اعتقادات اسلامی است را در کل دنیا داشته باشیم.
وی اخلاق و تربیت را محور کار آموزش و پرورش دانست و گفت: با خدا بودن و پرداختن به مسائل اعتقادی، مذهبی و غره محور فعالیت های تربیتی است.
نخعی تصریح کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی امکان سواد آموزی برای تمام افراد به وجود آمده بگونه ای که در استان بیسواد زیر 50 سال نداریم.
وی با اشاره به اینکه در 6هزارو 700 روستای استان مدرسه وجود دارد، بیان کرد: به برکت انقلاب اسلامی 300 مدرسه در سیستان وبلوچستان فقط برای افراد 1 تا 5 نفره دایر است.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark