کد مطلب: 58601
 
۱۰۰ کارشناس بهداشت بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی محرم نظارت دارند
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: ۱۰۰ نفر از کارشناسان سلامت محیط و کار این دانشگاه در ایام محروم بر اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی هیات‌های عزاداری در استان نظارت دارند.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۵۲
 

به گزارش زاهدنیوز به نقل ازباشگاه خبرنگاران؛سید مهدی طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان  بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی در ایام عزاداری ماه محرم توسط مردم تاکید کرد و اظهارداشت: برنامه‌های سوگواری محرم در مساجد، هیات‌های مذهبی، حسینیه‌ها، موکب‌ها بر اساس دستورالعمل‌های مرتبط ابلاغی وزارت بهداشت در فضای باز در حال انجام است و تیم‌های بهداشتی دانشگاه با جدیت بر اجرای این شیوه نامه‌ها نظارت دارند.

او گفت: تمامی شرکت کنندگان در برنامه‌های عزداری از ماسک استفاده کنند و رعایت فاصله ایمن با دیگران حداقل یک و نیم متر در تمام مدت برگزاری مراسم و در زمان ورود و خروج انجام دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان کرد: همچنین در هنگام برگزاری مراسم توصیه می‌شود افراد مسن، بیماران خاص و افراد دارای بیماری زمینه‌ای از حضور در هیات تا حد امکان خودداری کنند.

او  در خصوص طبخ و توزیع غذا و نذورات در این ایام گفت: به تمامی هموطنان و هیات‌های مذهبی توصیه می‌شود اقدام به دوخت و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی و گندزدایی به صورت نذری و یا نسبت به ارائه بسته‌های مواد غذاییِ خشک به نیازمندان اقدام کنند.

طباطبایی اظهارداشت: مردم سیستان و بلوچستان می توانند در صورت هر گونه شکایات و یا انتقاد در زمینه اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی را از طریق سامانه تلفنی ۱۹۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark