کد مطلب: 36641
 
نخستین پایگاه امداد و اورژانس هوایی در زاهدان افتتاح شد
نخستین پایگاه امداد و اورژانس هوایی زاهدان امروز با حضور ‌مسئولین در دانشگاه پردیس علوم پزشکی زاهدان به طور رسمی افتتاح شد.
تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۲
 
پایگاه امداد و اورژانس هوایی زاهدان
به گزارش زاهدانه ، این مراسم صبح امروز (18 مرداد ماه ) در در جوار مزار شهدای دانشگاه پردیس زاهدان با حضور سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سیستان و بلوچستان ، معاون استاندار، فرماندار و امام جمعه موقت زاهدان برگزار شد .

افتتاح پایگاه امداد و اورژانس هوایی در زاهدان همزمان با 14 پایگاه اورژانس هوایی در کشور در راستای اجرای بسته‌ طرح تحول نظام سلامت، در راستای بهبود رسیدگی به بیماران و با هدف کاهش مرگ و میر ناشی از حوادث جاده‌ای و ایجاد بستر ارائه کمک‌های پزشکی به نقاط دور افتاده و سخت گذر انجام می‌شود.

دکتر محمود رضا میری با بیان اینکه این بالگرد امدادی از ماه گذشته به صورت آزمایشی کار خود را در استان آغاز کرده است افزود: از 23 تیرماه سال جاری تاکنون اورژانس هوایی این دانشگاه با انجام 15 عملیات پروازی نسبت به انتقال 21 مجروح ناشی از حوادث ترافیکی و همچنین نجات جان مادران باردار در نقاط صعب العبور اقدام کرده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان بیان داشت: تلاش می کنیم به زودی اورژانس هوایی دیگری نیز در چابهار به بهره‌برداری برسانیم. -


پایگاه امداد و اورژانس هوایی زاهدان

فریبا کوشا رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‎های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز در این مراسم گفت: تکنسین‎های اورژانس هوایی، آموزش‎های سقوط آزاد و امداد و نجات کوهستان را نیز گذرانده‎اند و هر روز از طلوع تا غروب آفتاب آماده خدمات رسانی به مصدومان هستند.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار نیز در این مراسم با بیان اینکه باید فرهنگ ترافیکی و رانندگی در جامعه و به ویژه استان نهادینه و تقویت شود اظهار داشت: در سال گذشته تعداد 720 نفر در راه های مواصلاتی استان به دلیل سوانح رانندگی جان خود را از دست دادند و متاسفانه تعداد دو هزار و 788 نفر نیز مجروح شدند.

علی اصغر میرشکار اظهار داشت: غیر استاندارد بودن جاده ها از دیگر عوامل بروز حوادث رانندگی است که در این راستا رفع نقاط حادثه خیز و استاندارسازی راه‌ها باید در دستور کار قرار گیرد.

وی راه اندازی اورژانس هوایی را اقدامی موثر در راستای کاهش زمان امداد رسانی و پوشش حداکثری محورهای ارتباطی استان در زمان حادثه عنوان کرد و گفت: ارتقای شاخص های ایمنی و امدادی و نجات جان انسان ها در کمترین زمان ممکن از مهمترین  اهدافی است که با راه اندازی این اورژانس دنبال می شود.

Share/Save/Bookmark