کد مطلب: 44381
 
روحانی در جمع مردم اصفهان:
ملت ایران از تهدید و تحریم نمی‌ترسد/ بمب اتم نیاز نداریم/ نمی‌گذاریم زاینده رود خشک شود + فیلم
رئیس جمهور کشورمان در جمع مردم اصفهان گفت: دولت یازدهم به عنوان خدمتگذار به مردم اصفهان اعلام می‌کند که همه توان خود را برای توسعه این استان عزیز و بزرگ به کار خواهد گرفت.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۲۸
ملت ایران از تهدید و تحریم نمی‌ترسد/ بمب اتم نیاز نداریم/ نمی‌گذاریم زاینده رود خشک شود + فیلم
 
به گزارش زاهدانه  ، در مراسم رسمی استقبال از کاروان تدبیر و امید پس از نواخته شدن سرود جمهوری اسلامی ایران رییس‌ جمهوری از یگان حاضر در فرودگاه سان دید.

همچنین در این مراسم، فرزند شهیدی به نمایندگی از خانواده شهدا ضمن اهداء گل به رییس‌ جمهوری خیر مقدم گفت.

رییس‌ جمهوری در این سفر علاوه بر دیدار عمومی با مردم استان اصفهان قرار است با روحانیون، جامعه ایثارگران، برگزیدگان و سرمایه‌گذاران این استان دیدار کند.

دکتر روحانی را در این سفر دو روزه دکتر محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس‌ جمهوری، حسین فریدون دستیار ارشد رییس‌ جمهوری، معاون رییس‌ جمهوری در امور زنان و خانواده، معاون رییس‌ جمهوری در امور مجلس، مشاور فرهنگی، مشاور رسانه رییس‌ جمهوری و شماری از وزرای کابینه همراهی می‌کنند.

روحانی در جمع مردم اصفهان اظهار داشت: سلام و دورد بر همه شهیدان بزرگی که در این استان بودند و فداکاری کردند و آن‌هایی که در راه انقلاب ما چون شهید آیت‌الله دکتر بهشتی، شهید اشرفی اصفهانی، شهید محمد منتظری، شهید طباطایی‌نژاد و همه شهیدان و همه بزرگان و همه علما و همه اندیشمندان حکیمان علامه مجلسی‌ها، شیخ بهائی‌ها، ملاصدراها، مراجع عظیم و بزرگ سید ابوالحسن اصفهانی، آیت الله گلپایگانی و عالم بزرگ نایینی بزرگ محقق کبیر و آن همه بزرگان علما حوزه اندیشمندان فرهیختگان دانشگاهیان، این جا اصفهان است. این جا نصف جهان است، اگر هم اصفهان نصف جهان نیست نصف جان ایران است.

وی افزود: ما همه به استان اصفهان به افتخارات، به آثار، به شهدای اصفهان به بزرگان این شهر افتخار می‌کنیم و بعد از 36 سال امروز آماده‌تر از هر روز آماده‌ایم تا از راه امام(ره) و خط امام و مقام معظم رهبری و خط اسلام و تشیع دفاع کنیم.

روحانی اظهار داشت: شاهد بودیم در طول 36 سال چگونه مشکلات را پشت سر گذاشتیم و امروز هم به حول قوه الهی دولت یازدهم با رهنمودهای مقام معظم رهبری با حمایت ملت بزرگ ایران همه معضلات را پشت سر خواهد گذاشت.

رئیس جمهور گفت: به ما می گویند ما نمی‌خواهیم ایران بمب اتم بسازد، شما که بمب اتم ساختید چه کردید؟ شما که به جنایت‌کاری چون اسرائیل بمب اتم دادید چه کار کردید؟ آیا شما توانستید با بمب‌های اتم‌تان برای خودتان امنیت درست کنید؟ برای اسرائیل غاصب امنیت درست کنید؟ برای آمریکای خودتان امنیت درست کنید؟ برای غرب امنیت درست کنید؟

وی افزود: ما نیاز به بمب اتم نداریم، ما ملت بزرگ و فداکار و یکپارچه و متحد داریم ما ملت بزرگ و جوانان عزیزی داریم دیدیم که با همه فشارها و تحریم‌ها ماهواره جدید را به فضا پرتاب کرد. ما به دانشمندان بزرگ‌مان در فضا، دانشمندان بزرگمان در هسته‌ای و در فناوری بیوتکنولوژی...افتخار می‌کنیم.

روحانی ادامه داد: بدانید ملت ما راه پیشرفت و توسعه را با وحدت و اتحاد و یکپارچگی ادامه خواهد داد شما نتوانستد همه مردم خودتان را زیر پوشش بیمه قرار دهید اما ملت ایران و دولت خادم مردم تمام ملت را زیر پوشش بیمه درمانی قرار داد، شما نتوانستید در آمریکا مسئله درمان را حل و فصل کنید اما ملت بزرگ ایران و دولت یازدهم به نمایندگی از این ملت کاری کرد که از 38 درصدی که مردم برای درمان در بیمارستان دولتی پرداخت می کردند امروز به طور متوسط فقط 4 درصد پرداخت می‌کنند.

وی تاکید کرد: این به معنای این است که این ملت از تحریم و تهدید نمی‌ترسد، راه توسعه و آبادانی کشور را ادامه داده و ادامه خواهد داد.

روحانی با اشاره به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: بسیار علاقهمند بودم که از کشور، دهه فجر و 22 بهمن سخن بگویم اما وقت کوتاه است و کمی می‌خواهم راجع به اصفهان عزیز سخن بگویم.

رئیس جمهوری کشورمان اظهار داشت: اصفهان مرکز فرهنگ و تمدن اسلامی است، یکی از نخست وزیران مهم یک کشور اسلامی به من می‌گفت من همه دنیا را رفته‌ام هیچ کجای دنیا اصفهان شما و میدان امام شما نمی‌شود.

وی افزود: اصفهان به عنوان نماد تمدن اسلامی و  حکومت یک پارچه ایران و به عنوان قطب صنعتیف کشاورزی، فناوری نوین، دانشگاه، حوزه علمیه، قطب بزرگان، اندیشمندان از دو چیز در رنج است؛ از کمبود آب و برخی از روزها از هوای ناسالم باید اینها را حل کنیم.

روحانی تصریح کرد: در دولت یازدهم جلسات متعدد شورای عالی آب تشکیل شد و در این شورا مدیریت یکپارچه حوزه آبریزها در سراسر کشور به تصویب رسید و بعد از این مصوبات و اجرای آن به حمدالله در آبان ماه کشت پاییزه شروع شد. سامانه دوم آب شرب اصفهان در دست اجراست و دولت با همه توان آن را دنبال خواهد کرد تا آب شرب 5 میلیون نفر در این استان قابل اطمینان و اعتماد باشد، با تلاش وزارت نیرو تا پایان سال 94 سامانه‌های آبرسانی 4 شهرستان این استان به اتمام خواهد رسید.

وی ادامه داد: امروز با افتخار در محضر شما اعلام می‌کنم که حفاری تونل سوم بعد از سال‌ها پایان یافت و حفاری این تونل 23 کیلومتری بعد از 20 سال پایان یافته است و توسط پمپاژ موقت، آب در این تونل در این روز جاری شده است.

روحانی اظهار داشت: برای حل مشکل آب در سراسر کشور باید دست به دست هم دهیم، الگوی آبیاری باید تغییر کند چراکه دچار یک خشکسالی ممتد هستیم، سال‌هاست خشکسالی داریم، احتمال دارد سالیان طولانی خشکسالی داشته باشیم، باید آب و منابع آبی کشور را همه با هم مدیریت کنیم، باید الگوی کشت تغییر کند، در سراسر کشور از جمله استان اصفهان باید الگوی آبیاری و نحوه استفاده از مخازن آب تغییر کند تا ما بتوانیم این آب را برای شرب، صنعت و کشاورزی به صورت بهینه استفاده کنیم.

وی افزود: تلاش دولت این است که آب همه صنایع بزرگ را به تدریج از طریق پساب فاضلاب شهری تامین کند، آبیاری کشاورزی در سراسر کشور مدرن شود و از طریق بهینه سازی از آب استفاده شود. کاری خواهیم کرد با همت شما و با وحدت و یکپارچگی زاینده رود زنده و زاینده بماند.زاینده رود مظهر تمدن فقط اصفهان و اصفهانیان نیست از آن سراسر ملت ایران است. به حول قوه الهی در این دولت تلاش خواهیم کرد و من در همین جا به وزارت نیرو، وزیر و استاندار محترم دستور می‌دهم اگر هم زاینده رود آبش به اندازه کافی نباشد زاینده رود نباید خشک شود.

رئیس جمهوری کشورمان ادامه داد: با دل و جان و با همه توان تلاش می‌کنیم تا اصفهان آباد را هم از نظر آب، هم از نظر هوا و سایر نیازمندی‌ها ان شالله به نقطه‌ای برسانیم که همه شما خوشحال و مسرور باشید. تصمیم دولت بر این است که کار اجرایی اولین راه آهن سریع السیر کشور بین اصفهان و تهران شروع شود.ما منابع لازم را برای اجرای راه آهن سریع السیر تهران_ قم _اصفهان که دو میلیارد و 600 میلیون دلار است تامین کرده‌ایم. به حول قوه الهی کار اجرایی این راه آهن شروع می‌شود و در کشور ایران با تکنولوژی جدید با راه آهن سرعت 300 کیلومتری در استان اصفهان اجرا و عملیاتی خواهد شد.

وی تصریح کرد: برای تسهیلات کشاورزی به ویژه کشاورزی گلخانه‌ای اعتبارات لازم را مد نظر قرار داده ایم و دستورات لازم به بانک مرکزی و بانک‌های کشور داده شده است، همین طور برای صنعت کشور هزار میلیارد تومان تسهیلات، برای سرمایه در گردش 2 هزار و 500 میلیارد تومان و برای تکمیل طرح‌های صنعتی و معدنی تسهیلات لازم را اختصاص داده‌ایم که ان شالله تا پایان سال 94، 31 هزار اشتغال و تا پایان سال 95، 45 هزار اشتغال جدید به وجود خواهیم آاورد.

روحانی اظهار داشت: برای کیفیت هوای اصفهان همه تلاش خودمان را به کار خواهیم گرفت، می دانید امروز دیگر در کلانشهرهای ما گوگرد و بنزن وجود ندارد، هوا امسال نسبت به سال گذشته به مراتب بهتر است گر چه هنوز تا هوای مطلوب فاصله داریم، در سال 93 نسبت به 92 ما 40 روز هوای ناسالم در شهرهای بزرگ کمتر داشتیم و این به معنای موفقیت دولت در زمینه محیط زیست و هوا ی پاک است.

رئیس جمهور ادامه داد: در زمینه سرمایه‌های بزرگ این استان برای گردشگری و هم چنین آثار بسیار ارزشمند استان اصفهان برای مرمت و تکمیل آن 40 میلیارد تومان مد نظر قرار دادیم که ان شالله در سال 94 و 95 اجرایی و عملیاتی خواهد شد، مجموعا در این سفر 28 پروژه مهم مد نظر قرار دادیم که همه این پروژه‌ها در سال 94 و 95 اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

روحانی تصریح کرد: دولت یازدهم به عنوان خدمتگذار به مردم اصفهان اعلام می‌کند که همه توان خود را برای توسعه این استان عزیز و بزرگ به کار خواهد گرفت.

شاد و پیروز و موفق باشید

برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark