کد مطلب: 48224
 
در نشست خبری مطرح شد؛
برگزاری 121 برنامه در سیستان وبلوچستان/ بسیج ضامن امنیت کشور است/ فرهنگ بسیجی، فرهنگ سپر نظام است
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در تشریح برنامه های هفته بسیج گفت: بسیج یک تفکر نهضت عاشورایی است و هرکس که فرامین امام راحل و مقام معظم رهبری را قبول دارد و به ارزش های الهی دل بسوزاند یک بسیجی بشمار می آید.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۲
 
به گزارش زاهدانه، سردار حسین معروفی در مراسم تشریح برنامه های هفته بسیج که با حضور مدیران روابط عمومی ادارات کل استان و اصحاب رسانه برگزار شده بود، با بیان اینکه بسیج یک تفکر و جریان است، اظهار داشت: بسیج یک تفکر نهضت عاشورایی است و هرکس که قانون اساسی، فرامین امام راحل و مقام معظم رهبری را قبول دارد و به ارزش های الهی دل بسوزاند و دغدغه دینی در خود احساس کند یک بسیجی بشمار می آید خواه پرونده در بسیج داشته باشد یا نه، مهم تفکر بسیجی داشتن است که همه ما جزئی از این قشر هستیم و این برای تک تک ما مایه افتخار است.

بسیج ضامن امنیت کشور است

وی با اشاره به اینکه بسیج ضامن امنیت کشور ایران است، گفت: در زمانی که امام راحل بسیج را بعنوان بسیج مستضعفین پایه گذاری کردند هیچ فردی به عمق تدبیر الهی ایشان نمی اندیشید.
این مسئول افزود: در دفاع مقدس در جنگ نابرابر و همه جانبه اردوگاه شرق و غرب که در آن بیش از 36 کشور بر علیه ایران اسلامی جنگیدند و ایران کشوری نوپا و تنها بود، بسیج با ورود خود و به فرمان امام راحل و با طلب توده مردم به سمت سپاه پاسداران حرکت کرد و با آموزشهای اولیه به سوی جبهه های حق علیه باطل حرکت کرد و به پیروزی دست یافت.
سردار معروفی با بیان اینکه سرنوشت اصلی جنگ با حضور بسیج به نتیجه واقعی رسید، بیان کرد: بعد از پذیرش قطعنامه 598 در سال 67 که دشمن در سر فتح مجدد خرمشهر را داشت و با هماهنگی با ضد انقلابیون و منافقین حرکت کرد تا انقلاب اسلامی را ساقط کنند این حضور دوباره بسیج مستضعفین بود که یک هفته بعد از پذیرش قطعنامه توسط امام نجات دهنده کشور از این حرکت دشمن شد.
وی ادامه داد: این بصیرت است که همه ما را در صحنه انقلاب اسلامی نگه داشته است.

بسیج مستضعفین الگوی همه جوانان انقلابی در دنیا است

سردار معروفی با بیان اینکه بسیج توده ای از مردم است، گفت: امروز شاهد ورود بسیج به عرصه های علمی، سیاسی، اقتصادی، سازندگی و فرهنگی هستیم زیرا بسیج یک جریان پیش برنده و پیش رونده بود.
وی بیان داشت: امروز جوانان بسیجی در مقابله با جوانان دوران جنگ سخت یک پله جلوتر در دفاع از کشور قرار دارند زیرا شرایط دوران دفاع مقدس با شرایط امروز فرق دارد.
این مسئول با بیان اینکه در دوران هشت سال دفاع مقدس فضای کشور فضایی معنوی بود، افزود: امروز جوان بسیجی بر خلاف جریان آب در حرکت است و از انقلاب دفاع می کند لذا بصیرت و آگاهی بالاتری دارد.
وی ادامه داد: دشمن شناسی که امروز در دنیای غبارآلود داریم که شناسایی حق و باطل را نمی توان بسادگی در آن تشخیص داد اما امروز بسیج با بصیرتی نافذ اینکار را انجام می دهد لذا امروز بسیجیان ما به مراتب قوی تر از بسیجیان قبل هستند.
وی از فرهنگ بسیجی بعنوان فرهنگ سپر بلای نظام یاد کرد و افزود: بسیج سپر بلای مردم و انقلاب است زیرا بسیجیان بدون کوچکترین چشم داشت و یا اینکه مورد تقدیر و تشکر قرار بگیرند خالصانه در راه رضایت خدا گام بر می دارند.
سردار معروفی بیان کرد: خدا را شاکریم که امروز بسیج مستضعفین الگویی برای همه جوانان انقلابی در دنیا به شمار می آید زیرا جوانان انقلابی در جنوب لبنان و حزب الله با فرهنگ بسیج، جهادو شهادت همین بسیج در مقابل همه دنیا ایستادند و بینی صهیونیسم را به خاک مالیدند.

تفکر بسیجی در جهان فراگیر شده است

وی با بیان اینکه امروز تفکر بسیجی در جهان فراگیر شده است، ادامه داد: الگو گیری و تفکر بسیجی در عراق، یمن و سوریه سبب شد که نه تنها نیروهای داعشی و تفکیری در این کشور ها با شکست مواجه شوند بلکه سناریوی ساخته غرب نیز با فتوای شیعه و سنی متزلزل و نابود شود و بسیج مردمی این کشورها از تمامیت ارضی خود محافظت نمایند.
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان ادامه داد: تاثیر گذاری الگوی بسیج در کشور های اسلامی سبب شده که امروز به عمق تدبیر امام راحل و هدایت های مقام معظم رهبری پی ببریم.

رهبر انقلاب: بسیج در آباد كردن دنیا فعال است اما خود اهل دنیا نیست

وی بسیج را از دیدگاه رهبر انقلاب اسلامی توصیف کرد و گفت: رهبر انقلاب بسیج را یک مجموعه حزب الله واقعی نامیدند و در تبیین فرهنگ و تفكر بسیج بیان داشتند که بسیج سیاسی است اما سیاست‌زده، سیاسی‌كار و جناحی نیست. بسیج مجاهد است اما بی‌انضباط و افراطی نیست، عمیقا متدین و متعبد است اما متحجر و خرافی نیست، بابصیرت است اما از خود راضی نیست، اهل جذب حداكثری است اما غیور است و درباره اصول تسامح نمی‌كند، طرفدار علم است اما علم‌زده نیست، اخلاق اسلامی دارد اما این اخلاقش ریاكاری نیست، در آباد كردن دنیا فعال است اما خود اهل دنیا نیست.
فرمانده سپاه سلمان استان فرهنگ بسیجی را مجموعه‌ای از معرفت‌ها، روش‌ها و منش‌هایی خواند كه می‌تواند مجموعه‌های عظیمی را در دل ملت‌ها بوجود آورد و تضمین‌كننده حركت مستقیم و پایدار آن ملت باشد که در خارج عینیت یافته و یک حقیقت است.

سیستان و بلوچستان مفتخر به سه قرارگاه آماده و مجهز به کار با نیروهای بسیج مردمی است

وی بیان داشت: علاوه بر نواحی، حوزه ها، پایگاه ها و کانونهای مقاومت و حلقه های صالحین امروز دارای 3 قرارگاه امام حسین(ع)، امام هادی(ع) و امام علی(ع) با ماموریت تعریف شده برای هر قرارگاه هستیم.

وی افزود: قرارگاه امام حسین (ع) در قالب دو تیپ حضرت علی اکبر(ع) سیستان و تیپ صالحین ایرانشهر آماده ی انجام ماموریت می باشند.

وی عنوان کرد: قرارگاه امام علی(ع) با نیروهای جوان و آموزش دیده بسیجی در حوزه تامین امنیت ایفای نقش می کنند.

وی افزود: قرارگاه امام هادی (ع) شامل گردانهای بیت المقدس تمام استان هستند و خواهران بسیجی نیز درگردانهای کوثر و عاشورا مشغول به انجام ماموریت هستند.

بسیج دست قدرت خداست

سردار معروفی شعار این هفته را « بسیج دست قدرت خداست» عنوان کرد و اذعان داشت: هفته بسیج از 29 آبانماه آغاز و تا 5آذر ماه امسال نیز ادامه خواهد داشت که در طی این هفته 121 برنامه در استان انجام خواهد شد.
وی در تشریح روزهای این هفته اذعان داشت: از 29 آبانماه به ترتیب روزهای این هفته با نام های بسیج، ولایت و انتظار؛ بسیج، خودکفایی و اقتصاد مقاومتی؛ بسیج، خودباوری وجهاد علمی؛ بسیج، خانواده و سبک زندگی اسلامی؛ بسیج، وحدت و بیداری اسلامی و بسیج، ایثار و شهادت نامگذاری شده است.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان از اجرای 15 برنامه قبل از هفته بسیج خبر داد و گفت: نشست با اصحاب رسانه، همایش مشترک ائمه جمعه و جماعات با فرماندهان پایگاه وحوزه های مقاومت بسیج، دیدار اعضای ستاد هفته بسیج با نماینده ولی فقیه در مرکز استان، برگزاری همایش سه ساله ها، نشست شورای اداری، اعزام جهت صعود به قله شیرکوه یزد، شرکت در نشست هم اندیشی اساتید بسیج دانشگاهی در تهران از جمله ی این برنامه هاست.

برگزاری بیش از 30 برنامه محوری در هفته بسیج

فرمانده سپاه سلمان از برگزاری بیش از 30 برنامه محوری در هفته بسیج خبر داد و گفت: برپایی نمایشگاه و فروشگاه استانی اقتصاد مقاومتی، اعزام حلقه های صالحین به اردوهای جهادی، اعزام تیم های تخصصی به مناطق محروم و برپایی بیمارستان صحرایی در سیستان، اعزام 80 تیم درمانی و بهداشتی به مناطق محروم، کلنگ زنی و افتتاح 35 پایگاه مقام آور، دیدار و تجلیل از خانوداه معظم شهیدان، دیدار و تجلیل از پیشکسوتان بسیجی، گردهمایی میقات صالحین، افتتاح 19 نمایشگاه در هفتمین دوره نمایشگاه کتاب انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس، برگزاری دعای ندبه و کمیل در 11 شهرستان، برگزاری 114 نشست فرهنگی بصیرتی در حوزه های مقاومت با حضور اساتید مجرب، برگزاری نمایشگاه استکبار ستیزی، شرکت منتخبین در جشنواره مالک اشتر تهران، برگزاری همایش نخبگان پیشکسوت، تبیین نقش گروههای جهادی در اقتصاد مقاومتی، افتتاح 88 طرح جهادی اقتصاد مقاومتی، افتتاح پروژه های عمرانی و غبار روبی گلزار شهدا بخشی از برنامه های محوری در هفته بسیج است.
سردار معروفی با تاکید بر نقش روابط‌ عمومی‌های ادارات در ترویج فرهنگ بسیج، بیان کرد: در هفته بسیج باید تمامی ادارات و دستگاه‌ها توجه ویژه داشته و حداقل یک برنامه در اداره خود برای گرامی داشت این هفته و ترویج فرهنگ بسیج در بین کارکنان بیش از پیش برگزار کنند.


خبرنگاران موثرترین خط مقدم برای خنثی سازی نقشه های دشمن هستند

فرمانده سپاه سلمان استان در ادامه با بیان اینکه رسالت روابط عمومی، اصحاب رسانه و خبرنگاران یک وظیفه سنگین است، گفت: امروز که دشمنان انقلاب اسلامی به طور همه جانبه یک عملیات روانی سنگینی را بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی و علیه ملت ایران با ترفندهای خاص راه اندازی کرده اند رسانه ها بعنوان ابزار اصلی عملیات روانی و خبرنگاران بعنوان صاحبان آن موثر ترین شخصیت هایی هستند که می توانند عملیات روانی دشمن را خنثی کنند البته مشروط بر اینکه در حوزه خنثی سازی عملیات روانی دشمن را خوب شناخته و از هدف گذاری و ترفندهایش آگاهی لازم را داشته باشند.
وی تصریح کرد: هدف و راهبردهای دشمنان و در راس آنها آمریکا تغییر نکرده بلکه سناریو و روش های آنان تغییر کرده است که این روش ها امروز تبدیل به یک جنگ خانمان سوز شده و به شدت به دنبال گرفتن حوزه امید از ملت ایران هستند.
وی در این زمینه خاطر نشان کرد: اصحاب رسانه و خبرنگاران موثرترین خط مقدم برای خنثی سازی نقشه های دشمن در این راستا هستند.
سردار معروفی بیان کرد: در حیطه خبر رسانی آن چیزی که مهم است توجه به امید، صداقت و عدم اغراق به مردم است که ما باید آن را مدنظر قرار دهیم و نگاهمان به خبر و ترویج آن نگاهی خیرخواهانه باشد تا نتیجه آن را بتوانیم شاهد باشیم.
وی روشن بینی و امید را دو وظیفه اصلی در اطلاع رسانی و خبر عنوان کرد و گفت: مردم امروز نسبت به رسانه ها توجه خاص دارند و او را همچون دانشگاهی می دانند که هر کسی با ظرفیت خود از بستر آن استفاده می کند.
فرمانده سپاه سلمان در همین زمینه افزود: در انتشار خبر باید به صحیح و مستند بودن آن و همچنین تحلیل و زمان انتشار آن دقت کرد.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark