کد مطلب: 57954
 
مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان خبر داد،
برگزاری دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در سیستان و بلوچستان
حامد زارعی از برگزاری دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در سیستان و بلوچستان خبر داد.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۴۹
برگزاری دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در سیستان و بلوچستان
 
حامد زارعی مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با زاهدنیوز بیان کرد:دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی با همکاری وزارت ارشاد امسال برگزار می شود این مسابقه از اسفندماه آغاز شده و تا نهم خرداد ادامه دارد و احتمال زیاد این جشنواره نیز همانند سنوات گذشته تمدید خواهد شد.

وی افزود: جشنواره کتابخوانی رضوی با هدف اشاعه فرهنگ منور رضوی،گسترش فرهنگ کتابخوانی به ویژه کتاب های مرتبط با سیره زندگی ائمه اطهار و شناسایی و معرفی کتاب های فاخر در زمینه سبک زندگی ائمه اطهار به مردم برگزار می شود.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: عناوین موضوعی مسابقه شامل چهار عنوان مختلف است، کتاب های این مسابقه پیرامون زندگی حضرت امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س)، حضرت احمدبن موسی(ع) شاه چراغ و بخش ویژه مسابقه امسال زندگی امام هادی(ع) می باشد، تعداد12 عنوان کتاب به تفکیک رده سنی در این مسابقه معرفی شده است.

زارع تاکید کرد: رده سنی 4سال به بالا می توانند دراین جشنواره شرکت کنند، سه کتاب در رده سنی کودکان، سه کتاب در رده سنی نوجوان و 6کتاب در رده سنی جوان و بزرگسالان درنظرگرفته شده است و مسابقه به صورت فردی و گروهی و خانوادگی برگزار می شود.

وی عنوان کرد: گروه سنی کودکان و نوجوانان می توانند در قالب نقاشی یا پویش کتاب خوان مجازی و یا فعالیت گروهی مثل نمایش خوانی و اجرای نمایش، گروه سنی جوان و بزرگسال نیز در قالب پویش نشست کتاب خوان مجازی به صورت سوالات چهارگزینه ای و داستان نویسی در این جشنواره شرکت کنند.

وی اذعان کرد:امسال بخش مکتوب این مسابقات حذف شده و تمامی قالب های مسابقه به صورت الکترونیکی انجام می شود شرکت کنندگان در بخش نقاشی نیزمی توانند از نقاشی های خود عکس بگیرند و در سایت مسابقه بارگزاری کنند.

زارع با بیان اینکه با شیوع کرونا تمام کتابخانه های عمومی استان، تعطیل شدند، افزود: اکنون تمام فعالیت های کتاب خانه های عمومی به صورت مجازی ارائه می شود و شرکت کنندگان می توانند فایل پی دی اف کتاب ها را رایگان دانلود کنند و محدودیت شرکت در مسابقه و تعدادکتاب وجود ندارد و هر نفر می تواند در همه کتاب های مسابقه شرکت کند.

وی گفت: سایت www.razavi.iranpl.ir  و www.samakpl.ir دو سایت برگزار کننده مسابقه است و افرادی که سال گذشته در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کرده اند نیاز به ثبت نام مجدد ندارند، هر کتاب خانه به تعداد افراد شرکت کننده سهمیه  دارد و به بیش از 500 نفر از برگزیدگان در بخش استانی مسابقه جوایزی اهدا خواهد شد.

انتهای خبر//
Share/Save/Bookmark