کد مطلب: 61904
 
تپه هایی که در سایه غفلت مسئولان هر روز بیشتر می شود؛
نخاله های دپو شده بحران آینده منطقه زیباشهر زاهدان
انباشت و دپو نخاله ها توسط شهرداری در زیباشهر باعث گلایه و معضلاتی برای مردم شده است.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۴۱
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زاهدنیوز، قانون یکی از وظایف اصلی شهرداری‌ها را جمع‌آوری زباله و نخاله‌های ساختمانی از سطح خیابان‌ها و ایجاد معابر مناسب برای رفت‌وآمد شهروندان دانسته است.

رشد و توسعه روزافزون ساخت‌وساز در شهرها باعث شده است تا تکامل برای شهرنشینی
خیابان زیباشهر زاهدان محلی برای دپوی نخاله‌های ساختمانی و زباله‌های خانگی شده است.
مسیری تازه به خود بگیرد و در این راه توجه به زیبایی شهری به‌عنوان یکی از نمادهای توسعه‌گر شهری همواره باید مدنظر متولیان حوزه شهری و شهرداری‌ها قرار گیرد.

نخاله‌های ساختمانی که از آن با عناوین دیگری همچون ضایعات ساختمانی، پسماندهای ساختمانی، زباله‌های ساختمانی، زائده‌های ساختمانی و دورریزهای ساختمانی و حتی طلای کثیف نیز یاد می‌شود، زندگی شهری امروز را تحت‌تأثیر قرار داده‌اند.

خیابان زیباشهر زاهدان محلی برای دپوی نخاله‌های ساختمانی و زباله‌های خانگی شده است که چهره شهر را زشت‌تر می‌کند.

شهرداری زاهدان تا حدودی به این وظیفه خود بی‌توجه بوده که نمونه آشکار آن
شهروندان زاهدانی سهل‌انگاری شهرداری در انجام وظایف خود موجب شده که بعضاً زباله‌ها سه تا چهار روز و نخاله‌های ساختمانی که گاهی توسط خود این ارگان ریخته می‌شود.
از بی‌توجهی شهرداری به این وظیفه خود را می‌توان در تأخیر این نهاد در جمع‌آوری زباله و نخاله‌های ساختمانی از سطح خیابان زیباشهر و معابر آن مشاهده کرد.

انباشت و دپو شدن نخاله‌های ساختمانی در اطراف مناطق مسکونی خیابان البرز و شورا علاوه بر چهره زشت به شهر باعث مشکلات و معضلاتی برای مردم شده است.

به گفته شهروندان زاهدانی سهل‌انگاری شهرداری در انجام وظایف خود موجب شده که بعضاً زباله‌ها سه تا چهار روز و نخاله‌های ساختمانی که گاهی توسط خود این ارگان ریخته می‌شود دو تا سه ماه در سطح کوچه‌ها و معابر خیابان زیباشهر باقی بمانند.

ریختن نخاله‌های ساختمانی توسط شهرداری

وجود نخاله ساختمانی در سطح معابر خیابان زیباشهر موجب شده تا شهروندان برای رفت‌وآمد در این خیابان‌ها به‌ویژه در فصل سرما با مشکل مواجه شوند.

یکی از شهروندان این اهالی به خبرنگار ما گفت: متأسفانه بارها شاهدیم که این نخاله‌های ساختمانی توسط شهرداری ریخته می‌شود و هیچ توجهی به این معضل ندارد.

وی افزود: حدود ۲۰ سال
این نخاله‌های ساختمانی توسط ماشین‌های شهرداری ریخته می‌شود که از لحاظ امنیت جان کودکانمان به خطر می‌افتد.
در این محله زندگی می‌کنیم و هیچ رسیدگی و نظافتی توسط شهرداری انجام نمی‌شود.

به گفته یکی از شهروندان؛ این نخاله‌های ساختمانی توسط ماشین‌های شهرداری ریخته می‌شود که از لحاظ امنیت جان کودکانمان به خطر می‌افتد.

جهان تیغ یکی از شهروندان به خبرنگار ما گفت: زیباشهر منطقه مرکزی کلان‌شهر زاهدان است؛ اما متأسفانه هیچ نظارتی انجام نمی‌شود.

وی افزود: مأمورین شهرداری نظافت را به‌درستی انجام نمی‌دهند نخاله‌های ساختمانی و محموله‌های شنی که توسط این ارگان ریخته می‌شود.

پاک‌سازی و جمع آوری نخاله‌ها تا یک ماه و نیم دیگر

نظیر احمد هاشمزهی، شهردار منطقه پنج زاهدان در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به گلایه‌های شهروندان در خصوص دپو نخاله‌های ساختمانی در این منطقه بیان کرد:
حداقل ظرف یک ماه و نیم آینده این کارگاه عمرانی به بهره‌برداری می‌رسد
در جوار پارک البرز زیباشهر باتوجه‌به اینکه کارگاه عمرانی در حال احداث و در واقع محل دپو خاک زراعی، ماسه و اجرای پروژه‌های عمرانی است، این تپه‌ها نخاله نیستند.

وی افزود: این مکان به‌صورت موقت تا زمانی که کارگاه عمرانی به بهره‌برداری برسد، محل دپو خاک‌های زراعی است که هرروزه از آن‌ها استفاده و در معابر و میادین شهر استفاده می‌شود.

به گفته شهردار منطقه پنج؛ حداقل ظرف یک ماه و نیم آینده این کارگاه عمرانی به بهره‌برداری می‌رسد و تمامی خاک‌های زراعی و ماسه‌های دپو شده به این کارگاه منتقل می‌شود و پاک‌سازی این محوطه را انجام خواهیم داد.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark