کد مطلب: 52634
 
در یادواره شهدای نهضت سواد آموزی عنوان شد:
سیستان و بلوچستان یکی از مناطق دفاع مقدس است
مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: این استان یکی از مناطق دفاع مقدس در نظام جمهوری اسلامی ایران است.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۲۱
 
به گزارش زاهدانه، علیرضا نخعی صبح امروز در یادواره شهدای نهضت سواد آموزی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان مفتخر به داشتن دو شهید در این عرصه است، اظهار داشت: این استان یکی از مناطق دفاع مقدس است  زیرا همان حسی که انسان در مناطق عملیاتی دارد را می توان در جای جای این استان پهناور جستجو کرد.
وی گفت: اگر چه این استان از لحاظ فیزیکی در هشت سال دفاع مقدس دور بوده اما وجب به وجب این استان پر از حوادث عجیب، درس آموز و انسان ساز است.
این مسئول هدف از برگزاری یادواره شهدا را تجلیل از صبر و استقامت خانواده شهدا عنوان کرد و افزود: خانواده شهدا الگوی سایر انسان ها در جامعه هستند.
وی با بیان اینکه کار کردن در این استان متمایز تر از سایر نقاط کشور است، بیان کرد: میزان زحمات و سختی معلمان در سیستان و بلوچستان چندین برابر از سایر نقاط کشور است زیرا کمبود امکانات، دوری مراکز تحصیلی و غیره از جمله سختی های کار در پهناورترین استان کشور است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: در سیستان و بلوچستان 37 هزار معلم در حال تدریس به دانش آموزان هستند که امید می رود با روند رو به رشد تحصیلی در سال های آتی با بی سوادی در جامعه مواجه نباشیم.
وی در ادامه با اشاره به رشد پیشرفت تحصیلی در استان افزود: طی سه سال گذشته پوشش تحصیلی دانش آموزان ارتقا یافته بگونه ای که در این رابطه 90 هزار دانش آموزی که هرگز سرکلاس درس نبوده اکنون مشغول به تحصیل هستند.
نخعی با بیان اینکه معلمین بار اصلی سوادآموزی در استان را برعهده دارند، تصریح کرد: در دو سال گذشته 92 هزار بیسواد زیر پنجاه سال باهمت معلمین و مهاجرت خانه به خانه باسواد شده اند.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark