کد مطلب: 56874
 
حال و هوای بهمن 57 در زاهدان؛
مسجد جامع محل تجمع و حضور مردم برای شرکت در تظاهرات / گوش به فرمان امام راحل(ره) بودن مردم رمز پیروزی انقلاب اسلامی
یکی از انقلابیون زاهدانی گفت: مسجد جامع زاهدان نقطه اوج تظاهرات و حضور دسته جمعی مردم برای شرکت در راهپیمایی و تظاهرات بود.
تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۶:۰۱
 
به گزارش زاهدنیوز، چهل سال قبل در چنین ایامی بود که جرقه آزادی و آزادی خواهی در کشور زده شد، ساعت 9و 27دقیقه صبح 12 بهمن 57 هواپیمای حامل امام خمینی(ره) در فرودگاه مهرآباد تهران به زمین نشست و امام خمینی(ره) پس از چندین سال دوری از کشور، به وطن بازگشت.
در این روز، مرد و زن، پیر و جوان و کوچک و بزرگ برای استقبال از امام راحل(ره) از سراسر کشور به تهران آمده بودند.
امسال پس از گذشت 40 بهار از انقلاب اسلامی، مردم ایران ثابت کرده اند که با تمام توان از آرمان های انقلاب دفاع می کنند و گوش به فرمان رهبر خود بوده و خواهند بود.
سالروز پیروزی انقلاب اسلامی برای کسانی که آن روزها را از نزدیک دیده و با تمام وجود لمس کرده اند ولو درآن زمان در سنین نوجوانی یا کودکی بوده باشند مالامال از خاطره هاست.
سلیمان جاویدنیا یکی از مبارزین انقلابی شهرستان زاهدان که در آن زمان جوانی 18 ساله بوده در گفت وگو با خبرنگار زاهدنیوز بیان کرد: یادم می آید روزی که قرار بود هواپیمای حامل امام راحل(ره) در فرودگاه مهرآباد تهران بر زمین بنشیند، از طریق یک تلویزیون سیاه سفید کوچک در دفتر امام جمعه که کنار مسجد جامع این شهرستان بود تصویر ورود ایشان را مشاهده می کردیم، در آن روز همه شوق و اشتیاق خاصی داشتند، خوشحال بودند و مى‌خندیدند.
وی گفت: در آن ایام، مسجد جامع نقطه مرکزی شهر، نقطه تجمع و اوج تظاهرات و حضور دسته جمعی مردم برای راهپیمایی بود و آیت الله کفعمی و مولوی عبدالعزیز که نقش بسیار بزرگی در حمایت مردم و راهنمایی مردم در تظاهرات را داشتند، همه برنامه ها مدیریت می شد.
وی با اشاره به توزیع عکس امام راحل (ره) در بین مردم زاهدان، افزود: اولین بار عکس حضرت امام(ره) به شکل خیلی محرمانه در مسجد جامع این شهرستان توزیع شد، از آن زمان به بعد عکس ها و بیانیه های ایشان را شبانه در خانه ها و حاشیه های خیابان ها یا مدارس و ادارات توزیع می کردیم.
جاویدنیا تصریح کرد: در این راستا بارها پیش آمده بود چندین روز در مسجد جامع می ماندیم زیرا به دلیل مسائل امنیتی این مسجد محاصره می شد و کسی اجازه ورود و خروج نداشت.
این فرد انقلابی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با امداد غیبی الهی و حضر مردم در راهپیمایی و تظاهرات های مختلف به پیروزی رسید، خاطر نشان کرد: مردم به صحبت های امام راحل(ره) توجه وافری داشتند و گفته های ایشان را با دل و جان گوش داده و به آن عمل می کردند، کافی بود امام(ره) اشاره ای کنند تا مردم جان خود را نثار کنند.
وی اظهار کرد: امروز با گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، مردم ولایت مدار ایران، پشت سر مقام معظم رهبری و گوش به فرمان ولی امر مسلمین می باشند.
وی در ادامه خطاب به جوانان بیان کرد: برای پیروزی انقلاب و این آرامش و آسایش کنونی خون جوانان زیادی نثار شد بر این اساس پیام من به جوانان و فرزندان خوب انقلابی این است که ولایت مدار باشند و به فرمان مقام معظم رهبری گوش کنند زیرا تا زمانی که ولایت داشته باشیم قطعا پیروز و موفق خواهیم بود.
جاوید نیا خطاب به دشمنان هم گفت: دشمنان فکر نکنند ایران همچون سوریه، عراق و افغانستان است ایران از یک جایگاه بسیار بزرگ و عظیم ولایت مداری برخوردار است که همه ملت گوش به فرمان ولی امر مسلمین خود هستند؛ بهتر است دشنان به هوش آیند و ایران اسلامی را با سایر کشورها مقایسه نکنند زیرا فرزندان این انقلاب بارها نشان داده اند که دشمن هیچ غلطی نمی تواند بکند.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark