کد مطلب: 36434
 
نماينده سپاه در لشكر 92 زرهی اهواز و فرمانده تيپ مستقل "بدر" كه بود؟
در سال 1358 طی حکمی مسئول تشکیل سپاه پاسداران در منطقه آغاجری شد. با شروع جنگ تحمیلی به عنوان نماینده سپاه در اتاق جنگ لشكر 92 زرهی اهواز حضور یافت و بعدها به همراه شهید علم‌الهدی در شکست محاصره سوسنگرد دلیرانه جنگید.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۰
به گزارش زاهدانه ، در هر کشوری شناخت اسطوره‌های مقاومت برای نسل‌های آینده یک ضرورت است.

آشنایی با اسطوره‌های شهادت و مقاومت ایران اسلامی که ویژگی منحصر به فرد ایمان و معنویت را با آمادگی رزمی و دفاعی خود تلفیق کردند برای نوجوانان و جوانان کشورمان، جذاب و مفید است.

اگرچه همه شهدا و جانبازان و آزادگان و ایثارگران مقاوم و سربلند و عزیز، ستارگان آسمان ایران اسلامی هستند و هرکس در هر شغل و مسئولیتی که قرار دارد و نفس می‌کشد، مدیون این فداکاری‌ها و از جان‌ گذشتگی‌ها است.







سردار شهید اسماعیل دقایقی



در سال 1333 به دنیا آمد و درسال 1349 در کنکور هنرستان شرکت ملی نفت شرکت کرد و پس از قبولی به ادامه تحصیل در آن هنرستان پرداخت.   

اسماعیل در همین هنرستان با محسن رضایی (فرمانده کل سپاه) آشنا شد و به همراه ایشان و دیگر همرزمانش مبارزه علیه رژیم پهلوی را آغاز کرد.

درسال دوم هنرستان که با برپایی جشن‌های 2500 ساله شاهنشاهی با هدف منفجر کردن مجسمه رضا خان ملعون در خیابان 24 متری اهواز به اقدامی شجاعانه دست زد و قصد خود را عملی کرد اما متأسفانه چاشنی مواد منفجره عمل نکرد.



 


درسال 1353 دوبار همراه با محسن رضایی و جمعی از یاران به زندان افتاد و پس از چندبار شکنجه از زندان آزاد شد و پس از آن از هنرستان اخراج شد اما در همان سال در رشته آبیاری دانشکده کشاورزی دانشگاه اهواز قبول شد.

پس از 2 سال تحصيل در این رشته دوباره در کنکور شرکت کرد و به دانشکده علوم تربیتی دانشگاه تهران که از لحاظ فضای مذهبی، سیاسی و علمی برای او مناسب‌تر از دیگر مراکز علمی و آموزشی بود، وارد شد.


 


در سال 1358 طی حکمی مسئول تشکیل سپاه پاسداران در منطقه آغاجری شد. با شروع جنگ تحمیلی به عنوان نماینده سپاه در اتاق جنگ لشكر 92 زرهی اهواز حضور یافت و بعدها به همراه شهید علم‌الهدی در شکست محاصره سوسنگرد دلیرانه جنگید.

در عملیات فتح‌المبین نیز در قرارگاه لشكر فجر با سردار شهید بقایی همکاری کرد. پس از مدتی در لشكر 17 علی‌بن ابی طالب(ع) در کنار شهید مهدی زین‌الدین به عنوان مسئول طرح و عملیات لشكر خدمات ارزنده‌ای ارائه کرد.


  


راه‌اندازی تیپ مستقل "بدر" یکی از خدمات ارزنده وی بود. این شهید در عملیات عاشورا و قدس 4 و همچنین کربلای 2، 4 و 5 در سمت فرماندهی تیپ خالصانه انجام وظیفه کرد.

بالاخره هنگامی که در عملیات کربلای 5 برای انجام مأموریت شناسایی با یک دستگاه موتور سیکلت عازم محور بود در تاریخ 28/ 10/ 1365 در مسیر راه مورد اصابت بمباران هواپیماهای بعثی قرار گرفته و به لقای حق شتافت.


  


روحش شاد و يادش جاودانه باد.


انتهای پیام/   

Share/Save/Bookmark