
مدیرکل پشتیبانی امور دام سیستان و بلوچستان خبر داد:
ثبت رکورد حمل نهادههای دامی از بندر چابهار
6 تير 1405 ساعت 16:31
مدیرکل پشتیبانی امور دام سیستان و بلوچستان از ثبت رکوردی کمسابقه در عملیات تخلیه و حمل نهادههای دامی از بندر چابهار خبر داد و گفت: در روز دوم تیرماه بیش از ۹ هزار تن نهاده دامی به صورت حمل یکسره از پای کشتی به مقاصد مختلف کشور ارسال شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زاهدنیوز به نقل از عصرهامون، سیامک سرابندی با اشاره به نقش راهبردی بندر چابهار در تأمین نهادههای مورد نیاز کشور بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون چهار فروند کشتی حامل نهادههای دامی شامل ذرت و کنجاله سویا از طریق بندر چابهار وارد کشور شده که مجموع بار تخلیه شده آنها به حدود ۲۵۰ هزار تن میرسد. وی افزود: تمامی این محمولهها بدون رسوب در بندر و به صورت حمل مستقیم از پای کشتی به استانهای مختلف کشور ارسال شدهاند که این امر حاصل برنامهریزی دقیق، هماهنگی مستمر میان دستگاههای اجرایی، همکاری ناوگان حملونقل و مدیریت شبانهروزی عملیات در بندر بوده است. مدیرکل پشتیبانی امور دام سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ثبت حمل بیش از ۹ هزار تن نهاده دامی در یک روز یکی از بالاترین آمارهای حمل یکسره در سالهای اخیر به شمار میرود و نشاندهنده آمادگی کامل زنجیره تأمین، حملونقل و لجستیک در بندر چابهار است. سرابندی با تأکید بر ادامه این روند گفت: پشتیبانی امور دام استان با بهرهگیری حداکثری از ظرفیتهای بندر اقیانوسی چابهار، واردات و توزیع نهادههای دامی را با هدف حمایت از تولید، پایداری بازار و تأمین امنیت غذایی کشور دنبال میکند و این روند در ماههای آینده نیز با قدرت ادامه خواهد داشت. وی در پایان از همکاری سازمان بنادر و دریانوردی، شرکتهای حملونقل، رانندگان ناوگان جادهای و تمامی عوامل اجرایی دخیل در این عملیات قدردانی کرد و افزود: همدلی و هماهنگی میان بخشهای مختلف نقش مهمی در ثبت این رکورد و تسریع در تأمین نهادههای مورد نیاز کشور داشته است. انتهای خبر/
کد مطلب: 67860
آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcgz793.ak9u34prra.html