معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان خبر داد:

گام تازه سیستان‌و‌بلوچستان در توسعه انرژی خورشیدی

31 خرداد 1405 ساعت 16:47

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: رفع مشکلات زمین و جانمایی طرح‌ها، مسیر بهره‌برداری از نیروگاه‌های خورشیدی جدید را هموار کرد.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «زاهدنیوز» به نقل از روابط‌عمومی استانداری، مجیب حسنی در این جلسه با اشاره به ظرفیت‌های بالای استان در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر بیان کرد: سیستان و بلوچستان به دلیل برخورداری از تابش مناسب خورشید، از مناطق مستعد کشور برای توسعه نیروگاه‌های خورشیدی است و حمایت از سرمایه‌گذاران این بخش در دستور کار قرار دارد. وی افزود: بخش قابل‌توجهی از مشکلات مطرح‌شده با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی برطرف شده و در مواردی نیز اراضی جایگزین برای اجرای طرح‌ها تعیین شده است. معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده، تا دو هفته آینده ۲۰ مگاوات برق خورشیدی جدید وارد مدار خواهد شد که نقش مهمی در افزایش تولید برق پاک و توسعه زیرساخت‌های انرژی استان دارد. وی همچنین بر تداوم برگزاری جلسات تخصصی برای رفع موانع سرمایه‌گذاری و تسریع در اجرای پروژه‌های انرژی‌های تجدیدپذیر تأکید کرد. انتهای خبر/


کد مطلب: 67817

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdciyvaq.t1ayz2bcct.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir