حجت السلام ابوترابی:

راه اندازی سومین مجموعه خودروسازی در استان سیستان و بلوچستان / پیگیری جهت آزاد سازی دیپلمات ربوده شده در کشور یمن

10 بهمن 1393 ساعت 0:48

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به
امار بیکاری در سیستان و بلوچستان طرح راه اندازی سومین مجموعه خودروسازی کشور در این استان مورد بررسی در مجلس قرار گرفته است.


به گزارش زاهدانه ،حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه درسالن اجتماعات مسجد ابوذر غفاری زاهدان اظهارداشت: انقلاب اسلامی امروز باتوجه به خون شهدا، امام خمینی (ره) و رهبری امام خامنه ای (مدظه العالی) به یک قدرت فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی درمنطقه و حتی در قاره کهن آسیا تبدیل شده است.

وی گفت: امروز انقلاب اسلامی باتوجه به تحریم ها و مسایل دیگر درموقعیت مطلوبی قرارندارد.

ابوترابی باتوجه به آمار بیکاری در استان افزود: امیدواریم که باتلاش جدی و با فراهم ساختن بخش های غیردولتی و حمایت های لازم از کسانی که در این زمینه فعالیت می کنند بتوانیم راه را برای بهبود استان و از بین بردن بیکاری فراهم سازیم.

نایب رئیس مجلس گفت: شکل گیری مناطق اقتصادی دراستان مانند چابهار و افزایش ظرفیتهای اقتصادی کمکی جدی در ریشه کنی بیکاری دارد.

ابوترابی از راه اندازی سومین مجموعه خودروسازی دراستان خبر داد و افزود : باتوجه به آمار جدی این صنعت در اشتغال جوانان این اقدام مفیدی است که درمجلس نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

وی بیان داشت : توسعه و پیشرفت یک امر زمان بر است و باید گام های استواری در این زمینه برداشته شود.

وی با توجه به توان مندی های این استان اظهار داشت: این استان می تواند بنگاههای اقتصادی خوبی را فعال کند تا شرایط نامناسب و حاشیه نشینی دراین استان پایان یابد.

ابوترابی ادامه داد: دراستان دو سرمایه گران بها به نام نفت و آب درشمال و جنوب وجود دارد که استان هایی که از این نعمت بهره ای ندارند به عنوان استان های مرده یاد شده اند و باید قدر این سرمایه ها را دانست.

وی با اشاره به آخرین وضعیت نوراحمد نیکبخت ، دیپلمات ایرانی ربوده شده در کشور یمن افزود : پیگیری های وزارت امور خارجه و سفارت ایران در یمن برای آزادی این دیپلمات کشورمان ادامه دارد و باتوجه به موقعیت استثنایی کشور یمن و اقتدار اسلام گرایان و نیرو های وفادار به وجود آمده در این کشور شرایط ویژه ای ایجاد شده است .

انتهای پیام/


کد مطلب: 44120

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcaw6ny.49nyu15kk4.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir