کارشناس مسائل مذهبی:

امام علی (ع)، بزرگ مرد تاریخ و پدر معنوی امت اسلامی است

15 بهمن 1401 ساعت 9:37

کارشناس مذهبی با اشاره به جایگاه رفیع امام علی (ع)، گفت: باید سیره ایشان از ولادت و زندگی برای ما الگو باشد چرا که پدر معنوی امت اسلامی است.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زاهدنیوز، میلاد حضرت امیرالمؤمنین امام علی (ع) در داخل کعبه اتفاقی بی‌نظیر است که دانشمندان و عالمان تاریخی و دینی آن را به منزله تجلیل و نکوداشت خدای متعال از آن حضرت تعبیر کرده‌اند.

این رویداد به‌اندازه‌ای مهم و قابل‌توجه است که نه‌تنها در منابع روایی و احادیث مستند از ائمه اطهار (ع) می‌توان آن را اثبات کرد، بلکه در کتاب‌های تاریخی، شعر و ادبیات هم نشانه‌های مهمی از حتمی بودن این تولد و بی‌نظیر بودن آن در داخل کعبه وجود دارد.

حضرت علی (ع) جامع همه فضایل و کمالات و ارزش‌ها است

حجت‌الاسلام مصطفی باهری در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: امام علی (ع) از کودکی در مکتب تعلیم‌وتربیت پیامبر اکرم (ص) قرار گرفتند و در همه جنگ‌ها همراه نبی مکرم اسلام حضور داشتند و همواره در رنج‌ها و سختی‌ها در صدر اسلام یاور پیامبر بودند و نخستین مردی که به اسلام ایمان آورد امیرالمؤمنین (ع) بود.

حجت‌الاسلام باهری تصریح کرد: امام علی (ع) نه‌تنها الگو برای شیعیان بلکه برای جهان که دشمنان و دوستان ایشان هم در مورد ویژگی‌هایش سخن می‌گفتند، شعر می‌سرودند و مقاله می‌نوشتند و این خود نشان‌دهنده شخصیت برجسته و الگوی خوب برای پدران است.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه در همه کتاب‌های مسلمین از حضرت علی (ع) به‌عنوان پدر مؤمنین یاد کردند، ادامه داد: حضرت علی (ع) جامع همه فضایل و کمالات و ارزش‌ها است اگر بخواهیم زندگی خود را در این زمینه به کمال برسانیم و برخی از این کمالات را در زندگی خود پیاده کنیم مأمور به همین جهت هستیم.

به گفته حجت‌الاسلام باهری؛ تمامی فضایل و کمالات و ارزش‌های متعالی در وجود حضرت علی (ع) یک جا جمع شده که بهترین سعادت و ارزشمندترین کمال برای ما است.

کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: نقش حضرت امام علی (علی) در اشاعه دین اسلام و ایجاد وحدت میان مسلمان از جایگاه ویژه‌ای نزد مسلمانان برخوردار است.

انتهای خبر/


کد مطلب: 61906

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcb09b0.rhb8gpiuur.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir