کد مطلب: 61906
 
کارشناس مسائل مذهبی:
امام علی (ع)، بزرگ مرد تاریخ و پدر معنوی امت اسلامی است
کارشناس مذهبی با اشاره به جایگاه رفیع امام علی (ع)، گفت: باید سیره ایشان از ولادت و زندگی برای ما الگو باشد چرا که پدر معنوی امت اسلامی است.
تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۳۷
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زاهدنیوز، میلاد حضرت امیرالمؤمنین امام علی (ع) در داخل کعبه اتفاقی بی‌نظیر است که دانشمندان و عالمان تاریخی و دینی آن را به منزله تجلیل و نکوداشت خدای متعال از آن حضرت تعبیر کرده‌اند.

این رویداد به‌اندازه‌ای مهم و قابل‌توجه است که نه‌تنها در منابع روایی و احادیث مستند از ائمه اطهار (ع) می‌توان آن را اثبات کرد، بلکه در کتاب‌های تاریخی، شعر و ادبیات هم نشانه‌های مهمی از حتمی بودن این تولد و بی‌نظیر بودن آن در داخل کعبه وجود دارد.

حضرت علی (ع) جامع همه فضایل و کمالات و ارزش‌ها است

حجت‌الاسلام مصطفی باهری در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: امام علی (ع) از کودکی در مکتب تعلیم‌وتربیت پیامبر اکرم (ص) قرار گرفتند و در همه جنگ‌ها همراه نبی مکرم اسلام حضور داشتند و همواره در رنج‌ها و سختی‌ها در صدر اسلام یاور پیامبر بودند و نخستین مردی که به اسلام ایمان آورد امیرالمؤمنین (ع) بود.

حجت‌الاسلام باهری تصریح کرد: امام علی (ع) نه‌تنها الگو برای شیعیان بلکه برای جهان که دشمنان و دوستان ایشان هم در مورد ویژگی‌هایش سخن می‌گفتند، شعر می‌سرودند و مقاله می‌نوشتند و این خود نشان‌دهنده شخصیت برجسته و الگوی خوب برای پدران است.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه در همه کتاب‌های مسلمین از حضرت علی (ع) به‌عنوان پدر مؤمنین یاد کردند، ادامه داد: حضرت علی (ع) جامع همه فضایل و کمالات و ارزش‌ها است اگر بخواهیم زندگی خود را در این زمینه به کمال برسانیم و برخی از این کمالات را در زندگی خود پیاده کنیم مأمور به همین جهت هستیم.

به گفته حجت‌الاسلام باهری؛ تمامی فضایل و کمالات و ارزش‌های متعالی در وجود حضرت علی (ع) یک جا جمع شده که بهترین سعادت و ارزشمندترین کمال برای ما است.

کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: نقش حضرت امام علی (علی) در اشاعه دین اسلام و ایجاد وحدت میان مسلمان از جایگاه ویژه‌ای نزد مسلمانان برخوردار است.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark