تنش‌های خانوادگی عامل مهم ابتلا به بی‌اشتهایی عصبی است

13 شهريور 1393 ساعت 1:40

تعارضات خانوادگی نه تنها عامل مهم در افزایش خطر ابتلا به بی اشتهایی عصبی است، بلکه احتمال تشدید این بیماری را افزایش داده و روند بهبود را نیز دچار مشکل می کند.


به گزارش زاهدانه ، محسن عابدینی نیا روانپزشک تصریح کرد: بی اشتهایی عصبی به عنوان یک بیماری و اختلال روانی شناخته می شود که در آن بیمار با وجود گرسنگی، از خوردن غذا پرهیز می کند و در نتیجه دچار لاغری شدید و عوارض گوناگونی می شود.
 
وی با اشاره به عوامل مرتبط با بی اشتهایی عصبی، تاکید کرد: البته علت دقیق بی اشتهایی عصبی ناشناخته است و عواملی که مطرح می شود به عنوان عوامل احتمالی و افزایش دهنده خطر ابتلا به  این  بیماری مطرح هستند.
 
عابدینی نیا با بیان اینکه بسیاری از مبتلایان به بی اشتهایی عصبی در خانواده های پر تنش زندگی می کنند، افزود: تعارضات خانوادگی نه تنها، عامل مهم در افزایش خطر ابتلا به بی اشتهایی عصبی است، بلکه احتمال تشدید این بیماری را افزایش داده و روند بهبودی را نیز دچار مشکل می کند.
 
وی یادآور شد: عوامل و بیماری های داخلی، ترس و مرض گونه از اضافه وزن، فشار و تحریم دوستان و نزدیکان برای لاغر شدن و وجود برخی از اختلالات روحی و روانی نظیر استرس، افسردگی و وسواس نیز می تواند خطر ابتلا به بیماری بی اشتهایی عصبی را افزایش دهد.
 
 
 
انتهای پیام/
 


کد مطلب: 37679

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcb90bf.rhbzzpiuur.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir