۷۰۰ هکتار برنج در قصرقند کشت شد

30 تير 1399 ساعت 19:38

مدیرجهاد کشاورزی قصرقند گفت: ۷۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان پس از سال‌ها به کشت برنج اختصاص پیدا کرده است.


به گزارش زاهدنیوز، عبدالناصر رییسی مدیرجهاد کشاورزی قصرقند در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهارداشت: شالیکاران قصرقند امسال بعد از بارندگی‌ها ۶ ماه اخیر فرصت مجدد کاشت برنج را در زمین‌های کشاورزی خود به دست آورده‌اند.

او با بیان اینکه کشت اول این محصول از اوایل تیر آغاز و تا اواسط مرداد ادامه دارد، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود شالیکاران در فصل برداشت که از اوایل مهر تا اواخر آبان ادامه خواهد داشت بیش‌از ۲ هزار تن برنج برداشت کنند.

مدیرجهاد کشاورزی قصرقند گفت: کشت و برداشت برنج در این شهرستان ۲ نوبت در سال انجام می‌شود و در برخی از مزارع ظرفیت کشت سوم نیز وجود دارد.

او ادامه داد:شهرستان قصرقند به سبب آب و ‌هوای منحصر به فرد یکی از قطب‌های مهم کشاورزی در زمینه کشت برنج در سیستان و بلوچستان است.

رییسی تصریح کرد: شرایط اقلیمی مناسب موجب شده تا یکهزار و ۴۰۰ هکتار از مجموع هشت هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی زراعی و باغی شهرستان قصرقند به کشت برنج اختصاص یابد.

او گفت: مرحله نخست کشت برنج از بهمن آغاز و انتقال نشا به زمین اصلی در اسفند و زمان برداشت آن نیمه اول خرداد انجام می‌شود.

مدیرجهاد کشاورزی قصرقند افزود: در کشت دوم، زمان خزانه‌ گیری از نیمه دوم خرداد تا نیمه اول تیر و زمان انتقال نشا به زمین اصلی از نیمه دوم تیر تا نیمه دوم مرداد و زمان برداشت از اواخر شهریور تا اول آبان انجام می‌شود.

او اظهارداشت: در کشت مرحله نخست ارقام پر محصول و اصلاح شده با طول دوره رشد ۷۵ تا ۹۰روز شامل شفق، شیرودی، ندا و نعمت با متوسط عملکرد چهار هزار و ۳۰۰ کیلوگرم در هکتار و در کشت دوم ارقام محلی با طول دوره رشد ۱۱۰ تا ۱۲۰ روز شامل صدری، هیر باسمتی، سیاه و بوتو با متوسط عملکرد چهار هزار و ۳۰۰ کیلوگرم در هکتار کشت می‌شود.

انتهای پیام/


کد مطلب: 58289

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcb95bs.rhbwwpiuur.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir