هیات‌های عزاداری سیستان و بلوچستان در سایت بیرق نام‌نویسی کنند

27 مرداد 1399 ساعت 17:58

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های اعلام شده، هیات‌های عزاداری این استان به منظور شرکت در مراسم محرم باید در سایت بیرق نام‌نویسی کنند.


به گزارش زاهدنیوز به نقل ازباشگاه خبرنگاران؛حجت الاسلام عیسی بزمانی در نشست خبری با اصحاب رسانه با تشریح برنامه‌های عزاداری ایام محرم در سیستان و بلوچستان اظهارداشت: امسال دشمن در تلاش است تا تقابلی بین سلامت و معنویت بوجود آورد که باید با آگاهی بخشی جلوی این امر گرفته شود و بخش مهم آن برعهده برگزارکنندگان جلسات مربوط به عزاداری سیدالشهدا (ع) و بخش دیگر آگاهی سازی اصحاب رسانه و کسانی که به عنوان خدمت رسانان فرهنگ حسینی هستند، است.

او گفت: درصددیم با تمام تلاش و اجرای پروتکل‌های بهداشتی مجالس عزاداری امام حسین (ع) بخوبی و در نهایت سلامت مردم برگزار شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: باید از فضای مجازی نیز در حوزه عزاداری محرم استفاده کنیم و با ایده‌های جدید از این ظرفیت به نحو مطلوب بهره‌مند شویم ضمن اینکه از کسانیکه در فرهنگ سیدالشهدا و عاشورا تلاش می‌کنند انتظار داریم که باعث ایجاد انسجام، وحدت و همدلی همه گروه‌ها باشند.

او بیان کرد: اقامه عزای حسینی توسط مردم بویژه جبهه مومن انقلابی باید نماد عقلانیت دینی، هوشمندی سیاسی و بصیرت انقلابی باشد.

حجت الاسلام بزمانی ادامه داد: باید بخش عظیم نذوراتی که در این ایام توزیع می‌شود به سمتی هدایت شود که منطبق بر نیاز‌های امروز جامعه باشد و هیات‌های مذهبی، مداحان و اقشار تاثیرگذار نیز می‌توانند در این زمینه کمک رسان باشند.

وی خاطرنشان کرد: از متولیان مربوط به امر سلامت تقاضا داریم کارشناسان مذهبی دغدغه‌مند را در حوزه کارگروه مراسم عزاداری دخیل کنند تا از این ظرفیت بیشتر بهره‌مند شویم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا برگزاری مراسم عزاداری نیازمند فضا‌های باز است که انتظار می‌رود مردم در این زمینه کمک کنند.

وی افزود: طرح‌های جدیدی مانند ایستگاه‌های صلواتی سلامت، خیمه کودکان حسینی، بانگ عزا و کاروان عزا نیز بخش‌های جدیدی هستند که سازمان تبلیغات اسلامی با شیوع کرونا در نظر گرفته و در دستور کار مبلغان قرار دارد که اجرایی خواهند شد.

حجت الاسلام بزمانی اظهارداشت: به منظور تعادل بخشی و سلامت شهروندان، انجام عزاداری و جلوگیری از انتشار ویروس کرونا کارگروهی متشکل از دانشگاه علوم پزشکی، سازمان تبلیغات، بسیج، صنعت و معدن، آموزش و پرورش، ستاد بیماری کرونا و تعدادی دیگر از دستگاه‌ها در سطح استان تشکیل شده و اجرایی کردن بحث مربوط به مراسم بر عهده تبلیغات اسلامی است.

او ادامه داد: برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم با کاهش ساعت و تجمعات به صورت حداقلی خواهد بود و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در این مراسم الزامی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: امسال دسته روی هیات‌ها انجام نمی‌شود و استفاده از طبل، سنج و زنجیر در محل عزاداری باید به صورت شخصی باشد.

او افزود: عزاداری در مکان‌های سربسته نیز به صورت سخنرانی و روضه خوانی خواهد بود و مراسم‌های خاص مانند شیرخوارگان حسینی در صورتی‌که مجوز دریافت کنند در چندین مکان و با جمعیت بسیار کم برگزار می‌شود.

حجت الاسلام بزمانی بیان کرد: توزیع نذورات نیز در هیات‌ها ممنوع است و نذوراتی که طبق پروتکل‌های بهداشتی در اختیار مردم قرار می‌گیرد باید به صورت خشک و یا در قالب بسته بند‌هایی که از قبل تهیه شدند و به صورت بیرون بر باشد انجام شوند.

وی گفت: همچنین امسال از ظرفیت‌های مبلغانی که در سیستان و بلوچستان حضور دارند استفاده خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: معتقدیم جامعه ایمانی بیشترین رعایت را در حوزه بهداشت و سلامت نسبت به سایرین دارند و کمترین آمار مبتلایان مربوط به همین بخش است.

او  ادامه داد: از اصحاب رسانه انتظار داریم سخنان رهبر معظم انقلاب را در دستور کار خود قرار داده و در زمینه عزاداری ماه محرم از ظرفیت و رهنمود‌های حضرت آقا برای برگزاری مراسم زیبا و امن استفاده کنند.

حجت الاسلام بزمانی تصریح رد: بیش‌از ۸۰۰ هیات در سیستان و بلوچستان وجود دارد که امسال با ورود به سایت بیرق و ثبت نام، تعداد هیات‌های فعال در این حوزه مشخص می‌شوند.

او  گفت: نصب بنر‌هایی که جنبه تبلیغاتی مراسم محرم را داشته باشند ممنوع است و این بنر‌ها باید متناسب با اهداف قیام سیدالشهدا باشند و بخشی از تبلیغات محیطی و فضای شهر باید به این مورد اختصاص یابد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 58542

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcdxk0k.yt0jo6a22y.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir