مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان‌وبلوچستان خبر داد؛

آماده باش تیم‌های عملیاتی شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان در پی هشدار هواشناسی

21 دی 1401 ساعت 9:35

مدیرکل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان گفت: باتوجه به هشدار سح زرد و نارنجی هواشناسی، تمامی پرسنل عملیاتی و امدادی این شرکت در حال آماده باش قرار گرفتند.


به گزارش زاهد نیوز، خلیل عوض زاده با بیان اینکه تجهیزات لازم برای مقابله با حوادث احتمالی در نظر گرفته شده است، بیان کرد: به دنبال هشدار صادر شده کلیه مرخصی های پرسنل، لغو شد.

وی افزود: طبق هشدار صادره شهرستان های زابل، زهک، هیرمند، هامون، نیمروز، زاهدان، تفتان، خاش، میرجاوه، دلگان، فنوج، زرآباد، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، ایرانشهر، بمپور، نیکشهر و لاشار از جمله مناطق تحت تاثیر این شرایط جوی هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان با بیان اینکه لزوم همکاری و صبوری مردم در شرایط بحرانی بسیار مهم است، تصریح کرد: شهروندان گرامی در صورت بروز هر گونه خاموشی و خسارت ناشی از طوفان و بارندگی به شبکه برق مراتب را از طریق سامانه ۱۲۱ مرکز اتفاقات این شرکت اعلام کنند.

عوض زاده گفت: همکاران این شرکت به محض دریافت اطلاعات در کمترین زمان ممکن نسبت به رفع خاموشی اقدام خواهند کرد.

وی ادامه داد: با توجه به این شرایط جوی شهروندان در صورت امکان از تردد غیر ‌ضروری پرهیز کنند، همچنین افراد از مجاورت تیرهای برق، کابل‌ های فشار قوی، وسایل هادی برق و تجمع در محدوده و محل وقوع حوادث احتمالی دوری کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان با توجه به بالا بودن مصرف گاز کشور افزود: مشترکان هم استانی، با هدف پایداری هر چه بیشتر حامل های انرژی (برق و گاز) نسبت به مصرف بهینه انرژی اقدام کنند.

عوض زاده با اشاره به اینکه تولید برق کشور از طریق نیروگاه ها انجام می‌شود و سوخت غالب تولیدی این نیروگاه‌ها گاز است، خاطرنشان کرد: با مدیریت مصرف برق، میزان مصرف گاز نیروگاه ها کاهش می یابد و شبکه های گاز خانگی پایداری خود را حفظ می‌کنند.

انتهای خبر/


کد مطلب: 61792

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcewf8p.jh8zoi9bbj.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir